تصویب رشته «مدیریت کسب و کارهای کوچک» در واحد سبزوار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار از تصویب و راه‌اندازی دو رشته‌ جدید در مقطع کارشناسی پیوسته این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد سبزوار، محمدرضا سعیدی اصل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار گفت: با تلاش و پیگیری‌های واحد و فراهم‌شدن زیرساخت های لازم، دو رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک و مدیریت مالی به رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اضافه شد، به طوری که می‌توانیم از مهرماه سال جاری در این رشته‌ها پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌ کلی واحد سبزوار در جذب رشته‌ بر اساس چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی و استراتژی آموزشی تدوین‌شده در راستای گسترش رشته‌های کاربردی و تحصیلات ‌تکمیلی، افزود: با تصویب این رشته‌ها، تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به 51 رشته رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با معرفی اجمالی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، گفت: کسب و کارهای کوچک در اغلب کشورهای پیشرفته از اهمیت بسزایی برخوردارند و دانش‌آموختگان این رشته با توجه به آشنایی با بخش‌های مختلف یک کسب و کار کوچک از جمله مسائل مالی، بازاریابی، زنجیره تأمین، مدیریت بنگاه و ... از پتانسیل مناسبی برای تأسیس شرکت یا در اختیار گرفتن مدیریت آن برخوردارند.

سعیدی‌اصل با برشمردن اهمیت رشته مدیریت مالی در بررسی مسائل اقتصادی، گفت: دانش‌آموختگان مدیریت مالی علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل و حضور فعال در بازارهای مالی می‌توانند وضعیت مالی شرکت‌ها و مؤسسات را مورد ارزیابی قرار داده و در اخذ تصمیمات مالی مؤثر در سازمان‌ها، نقش اساسی ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025537

وب گردی

وب گردی