تجاوز جنگنده‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به آسمان لبنان

بر اساس بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، 2 فروند جنگنده جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند و پس از چندین ساعت پرواز بر فراز مناطق مختلف این کشور، به سمت فلسطین اشغالی بازگشتند.

فرماندهی ارتش لبنان امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از تجاوز جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به آسمان این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش «العهد»، در بیانیه مذکور آمده است: در ساعت 6:55 و در تاریخ 23 /8 /2019 (دیروز) جنگنده‌های جاسوسی دشمن حریم هوایی لبنان از سمت شهر «علما الشعب» را نقض کردند و پس از پروازهای دایره‌وار بر فراز بیروت و حومه آن و بعبدا، رأس ساعت 13:30 آسمان لبنان را از سمت «الناقوره» ترک کردند.

در ادامه این بیانیه آمده: جنگنده مشابه دیگری در ساعت 9:30 از سمت الناقوره وارد آسمان لبنان شد و پس از انجام پرواز بر فراز مناطق جنوبی در ساعت 16:55 از سمت شهر «کفرکلا» خارج شد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز شش فروند جنگنده رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

رژیم صهیونیستی بارها و برخلاف قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، حریم هوایی لبنان را نقض کرده است.

در 26 دسامبر، وزارت امور خارجه لبنان با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به سوریه از حریم هوایی این کشور شکایت کرد.

در این شکایت آمده است که «استفاده از آسمان لبنان توسط نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به کشور دوست نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.»

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه لبنان، رژیم صهیونیستی در سال 2018، 1417 بار حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرده است.

اخیرا نماینده لبنان در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مکرر حریم هوایی این کشور به شورای امنیت شکایت کرد و گفت حملات این رژیم به سوریه از حریم هوایی این کشور خطرناک است

کد خبر: 1025551

وب گردی

وب گردی