سالیانه ۵۵ هزارنفربامصرف دخانیات درکشورمی میرند

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با انتقاد از رشد مصرف دخانیات در کشور گفت: متاسفانه افزایش بیماری‌های مختلف از جمله خودایمنی در کشور نتیجه مصرف دخانیات است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالرحمان رستمیان فوق تخصص روماتولوژیست، از استفاده بیش از حد دخانیات در کشور انتقاد کرد و گفت: مصرف دخانیات در کشور به افزایش بیماری‌های مختلف دامن زده است.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سالیانه ۵۵ هزار مرگ در اثر مصرف دخانیات در کشور رخ می‌دهد، افزود: کاهش مالیات دریافتی از تولیدکنندگان و واردکنندگان دخانیات معضل اصلی حوزه سلامت را رقم زده، زیرا این امر به افزایش مصرف در کشور منتهی شده است.


رستمیان همچنین از توزیع آزادانه قلیان در رستوران‌ها انتقاد کرد و گفت: مضرات دخانیات ایجاب می‌کند که تدبیری برای کاهش مصرف مردم اتخاذ شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سیاست گذاری غلط در تغییر سبک زندگی مردم موثر است، تصریح کرد: متاسفانه طبق آمار‌های موجود برخی سیاست‌های غلط بر افزایش تعداد بیماران در کشور انجامیده است.


وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه واگذاری مسئولیت حوزه پسماند به پیمانکاران بخش خصوصی مشکلات عدیده‌ای را برای افراد مشغول در این حوزه از نظر بهداشتی ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه برخی از افرادی که در این حوزه مشغول شده اند درگیر بسیاری از بیماری‌های عفونی شده اند از این رو هزینه‌های نظام سلامت در حال افزایش است.


فوق تخصص روماتولوژیست یادآور شد: نظام سلامت باید در تعامل با دستگاه‌های دیگر پیشگیری را هدف گذاری کرده و بتواند به کاهش بیماری در کشور کمک کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1025559

وب گردی

وب گردی