تشکیل ستاد پیاده‌روی اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی/ واحدهای مرزی آماده خدمت‌رسانی به زائران

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای مرزی این دانشگاه امکانات رفاهی خود را برای اسکان و پذیرایی در اختیار دانشجویان و دیگر زائران اربعین قرار می‌دهند.

مصطفی یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اعلام خبر تشکیل ستاد پیاده‌روی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیل این ستاد مصوبه دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: براساس این مصوبه چند نهاد دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بسیج دانشجویی، اداره کل فرهنگی و اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویی، بسیج اساتید، مرکز رسانه دانشگاه و نهاد فرهنگی دیگر دانشگاه عضو این ستاد هستند.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره اهداف ستاد پیاده‌روی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این ستاد سه هدف تسهیل‌گری، آموزشی و فرهنگی را دنبال می‌کند. تسهیل‌گری به معنای کمک به دانشجویان برای دریافت وام و تأمین هزینه‌های مالی سفر، کمک به خروج پسرانی که مشکلات نظام وظیفه دارند، همچنین برای موجه کردن غیبت‌های دانشجویان زائر و خادم نیز اقداماتی انجام می‌گیرد و بخش فرهنگی نیز در حوزه تولید محتوا فعالیت دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد به عنوان یک هویت فرهنگی مستقل در مراسم پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا فعالیت‌های فرهنگی با نماد این دانشگاه انجام دهد که جزئیات بیشتر آن پس از تصویب، رسانه‌ای خواهد شد.

یوسفی بر خدمت‌رسانی واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی به زائران اربعین تأکید کرد و گفت: واحدهای مرزی امکانات رفاهی خود را برای اسکان و پذیرایی در اختیار دانشجویان و سایر زائران قرار می‌دهند.

رئیس پژوهشگاه امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موکب‌هایی با هدف خدمت‌رسانی به زائران در مسیر نجف تا کربلا برپا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌های مختلف و به صورت مستقل به نجف می‌روند اما در این سفر بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل کننده برخی اقدامات برای دانشجویان هستند؛ اما مستقیم مسئولیت اعزام دانشجویان را برعهده ندارند.

یوسفی ادامه داد: امسال برای اولین‌بار قصد داریم دانشجویان را با هویت و نماد دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم تمیز دهیم. هدف ایجاد کاروان‌های حج و زیارت نیست اما کاروان‌های متشکل برای شناسایی دانشجویان ایجاد خواهد شد.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته نیز واحدهای مرزی خود را در اختیار زائرین اربعین قرار داده است؛ اما امسال قصد دارد ضمن خدمت به عموم مردم، تمرکز خود را برای کمک به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025577

وب گردی

وب گردی