کمپین مردمی «رسم ابرار» شکل گرفت/ اعطای هزینه افطار به نیازمندان

هم‌زمان با سالروز نزول آیه «هل اتی» و اتکا به سنت اهل بیت(ع) بر اعطای افطاری خود به نیازمندان، کمپین مردمی «رسم ابرار» محبان اهل بیت را به یک اقدام مستحب فراخوانده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز؛ شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. در این روز آیه «هل اتی» در شأن اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از ۳ روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

بر اساس این سنت حسنه؛ کمپینی مردمی با عنوان «#رسم_ابرار» شکل گرفته است که از فردا (سوم شهریور ماه) برابر ۲۵ ذی‌‌الحجه به مدت ۳ روز، محبان اهل بیت (ع) روزه مستحبی گرفته و هزینه افطار خود در هر روز را به یک حساب مرتبط واریز می‌کنند.

این کمپین که با هشتگ «#خانواده_من» در فضای مجازی شکل گرفته و علاقه‌مندان به کار خیر را به اجرای این سنت حسنه فرا خوانده است.

گفتنی است؛ هزینه افطار روز ۲۳ ذی‌الحجه( سوم شهریور ماه) برای اطعام مسکینان به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می‌شود، همچنین هزینه افطاری روز دوم و سوم روزه مستحبی نیز به ترتیب برای اطعام یتیمان به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) و آزادی زندانیان به نام ستاد دیه واریز خواهد شد.

علاقمندان می توانند از راه های زیر در کمپین مردمی رسم ابرار شرکت کنند:

شماره حسابهای اعلامی مربوط به "رسم ابرار"


روز ۲۳ ذی الحجه (۳شهریور) واریز هزینه اطعام به مسکینان به شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۹۹۱۰۲


روز ۲۴ ذی الحجه (۴شهریور) واریز هزینه اطعام به یتیمان به شماره کارت به نام کمیته امداد امام خمینی(ره)
۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۰۰۲۷


روز ۲۵ ذی الحجه (۵ شهریور) واریز هزینه برای آزادسازی زندانیان به شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵


به نام ستاد دیه یا کد دستوری *۷۸۰*۷۷۷۷#

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025594

وب گردی

وب گردی