مجلس از «زنگنه» به قوه قضائیه شکایت می‌کند

کمیسیون انرژی مجلس شکایت نمایندگان از وزیر نفت در مورد انحراف از اجرای بودجه سال ۹۶ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هفته جاری درخواست تعدادی از نمایندگان مستند به ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر انحراف وزارت نفت از تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- در صورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 1025595

وب گردی

وب گردی