افتتاح بزرگترین آمفی تئاتر روباز غرب کشور

بزرگترین آمفی تئاتر روباز غرب کشور همزمان با چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در پارک ملت این شهر افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این آمفی تئاتر روباز که گنجایش آن 700 تماشاگر است، امروز ـ شنبه دوم شهریور ماه ـ با حضور شهردار مریوان، امام جمعه این شهر، دبیر و دیگر مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و مردم این شهر آغاز به کار کرد.

در برنامه افتتاحیه این آمفی تئاتر فاتح بادپروا دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در سخنان کوتاهی با تاکید بر جایگاه مهم تئاتر در فرهنگ هر کشوری گفت: افزودن هر متر فضای فرهنگی به هر شهری، نشانگر رشد آن شهر است و تئاتر یعنی فرهنگ و ملتی که تئاتر نداشته باشد، فرهنگ ندارد.

او ادامه داد: امیدواریم برند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در آینده نزدیک، هر چه بیشتر جهانی شود و ما به عنوان مردم این شهر به خود می‌بالیم که مریوان، به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران شناخته می‌شود.

بادپروا با اشاره به بافت فرهنگی مریوان اضافه کرد: زیر هر بته این شهر پر از فرهنگ است و نگاه ما در این جشنواره، نگاه گردشگری است و چشم‌انداز ما این است که منافع این جشنواره نصیب همه مردم شهر شود و آنان نیز از موهبت‌های آن برخوردار شوند.

او در ادامه از تلاش‌های شهرداری و شورای شهر مریوان در راه اندازی این آمفی تئاتر روباز قدردانی کرد و گفت: در 15 روز اخیر با وجود تغییراتی در شهرداری، این دوستان با تلاش شبانه روزی، این آمفی تئاتر را راه اندازی کردند.

سیروان ویسی شهردار مریوان نیز در سخنان کوتاهی توضیحاتی درباره این پروژه ارایه کرد و افزود: این پروژه 2و نیم هکتار است که یک و نیم هکتار آن به فضای داخل پارک اختصاص داده شده و مابقی به عنوان فضای پیاده گاه و فضای ورزشی و خانوادگی تعلق دارد و ما این آمفی تئاتر را به مردم هنردوست مریوان تقدیم می‌کنیم.

در ادامه، بادپروا با تقدیر از تلاش‌های کارگران شهرداری، از یکی از این کارگران که در فضای پارک مشغول به کار است، دعوت کرد تا با همراهی ماموستا شیرزادی امام جمعه و شهردار شهر، روبان افتتاح این آمفی تئاتر را قیچی کند.

ویس مرادی، معاون عمرانی فرمانداری مریوان نیز از دیگر مسئولان حاضر در این برنامه بود.

پس از مراسم افتتاحیه، نمایش «بازی و کودک» به کارگردانی مریم مهدی‌پور به عنوان اولین اثر نمایشی جشنواره در صبح روز شنبه، در این آمفی تئاتر اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025600

وب گردی

وب گردی