بهره‌مندی 4 هزار و 500 شرکت‌دانش‌بنیان از تسهیلات معاونت علمی

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: هم‌اکنون 4 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان متناسب با فعالیت‌های خود از تسهیلات این شرکت بهره‌مند شدند.

سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که هم‌اکنون 4 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان متناسب با فعالیت‌های خود از تسهیلات این شرکت بهره‌مند شدند، افزود: تمام شرکت‌ها باید مراحل مشاوره فنی برای فعالیت و اخذ مجوز را طی کنند؛ چرا که کسب دانش فنی و بهره‌مندی از تجارب صنعتی حرفه‌ای در جهت رشد و تعالی کیفی و فنی شرکت‌های دانش بنیان از الزامات این شرکت‌ها است.

وی به مزایای ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بهره‌‌گیری از تجارب حرفه‌ای و دانش فنی افراد صاحب‌نظر در حوزه صنعت برای رفع مشکلات، صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی، تحقیق و توسعه در مسیر تجاری‌سازی از مزایای خدمات مشاوره توسعه فنی است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ادامه داد: شرکت‌های متقاضی استفاده از تسهیلات قانون دانش‌بنیان، براساس آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرند تا براساس این آیین‌نامه، نتیجه ارزیابی شرکت‌ها تعیین شود.

صاحبکار خراسانی مرحله تولید، سطح فناوری و طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه را از عمده معیارهای ارزیابی کالاها و خدمات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از مشاوران صنعتی خصوصی، چه بسا بسیاری از شرکت‌های نوپا به دلیل کمبود بودجه از این امتیاز ارزشمند بازمانده و فرآیند رشدشان به تعویق افتاده است. برهمین اساس درگیر هزینه‌های جانبی بسیار بیشتری می‌شوند به همین منظور مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان اقدام به ارائه مشاوره‌های توسعه فنی محصولات به صورت رایگان کرده است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: افراد فعال در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود و پیشبرد فعالیت خود می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند. همچنین تمام فعالان می‌توانند برای کسب اطلاعت به سایت شرکت دانش‌بنیان به نشانی http://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025655

وب گردی

وب گردی