مقابله ترامپ با قانونی درباره بلوکه کردن افراد در توئیتر

دونالد ترامپ در توئیتر مخالفان زیادی دارد، اما طبق حکم دادگاه قادر به بلوکه کردن آنها نیست. از همین رو در تلاش است تا به هر نحو ممکن این قانون را دور بزند.

به گزارش ایسکانیوز، دونالد ترامپ در توئیتر مخالفان زیادی دارد، اما طبق حکم دادگاه قادر به بلوکه کردن آنها نیست. از همین رو در تلاش است تا به هر نحو ممکن این قانون را دور بزند.

منازعه قضایی بر سر این موضوع سرانجام منجر به صدور حکمی قطعی در دادگاه تجدید نظر شد که بر اساس آن رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند منتقدانش را در توئیتر بلوکه کند.

وزارت دادگستری آمریکا به خواسته ترامپ، درخواستی را برای دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده در نیویورک ارسال کرده و خواستار رسیدگی مجدد به این موضوع شده بود. استدلال این وزارت‌خانه آن است که سه قاضی صادر کننده این حکم تصمیم خود را براساس اطلاعات اشتباه گرفته‌اند.

در مقابل این سه قاضی نظر دیگری داشته و معتقدند ترامپ به طور مرتب از حساب کاربری خود در توئیتر برای صدور دستورات حکومتی استفاده می‌کند که این کار نادرستی است. اگر ترامپ اجازه یابد مخالفان خود در توئیتر را بلوکه کند، سایر سیاستمداران هم می‌توانند از رویه اشتباه ترامپ تبعیت کرده و از یک حساب مجازی برای انجام امور رسمی سیاسی استفاده کرده و حق مردم برای تعامل مدنی و اجتماعی و اظهارنظر در مورد عملکردشان را سلب کرده و به این شیوه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

پیش از این مقامات قضایی آمریکا حکم مشابهی در مورد فیس‌بوک صادر و آن را به یک مجمع عمومی تشبیه کرده بودند که نباید در آن فرایند بلوکه کردن مخالفان سیاستمداران ممکن شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025666

وب گردی

وب گردی