جزئیات تدوین آیین‌‌نامه جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین آیین‌نامه جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات) خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به سیاست­‌های کلان این دانشگاه مبنی بر توسعه متوازن شبکه­‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی در سطح کشور با هدف هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌­های موجود، افزایش بهره‌­وری، کاهش هزینه­ ها، مدیریت بهینه تجهیزات و تأمین عدالت پژوهشی در دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی، ضوابط و مقررات مورد نیاز باید در قالب یک آیین­ نامه جامع تدوین شود.

وی با بیان اینکه خروجی چنین آیین‌‌نامه‌­ای شناسایی نیاز واحدها و مراکز آموزشی به تجهیزات برای کاربردهای آموزشی، پژوهشی و طرح­‌های درآمدزایی و تأمین نیاز آن­ها از طریق جابجایی تجهیزات مازاد سایر واحدهاست، اظهار داشت: پیش­‌نویس آیین‌نامه جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات) در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و به زودی به واحدها ابلاغ خواهد شد.

نگاهداری با تأکید بر اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها طرح تعاون تجهیزات بر اساس نظرسنجی از حوزه ­های ستادی دانشگاه و رؤسای استان‌ها بازنگری و با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه اصلاح شده، تصریح کرد: در تدوین این آیین‌نامه تلاش پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه بر چابک‌­سازی، تسریع و تسهیل فرآیندهای جابجایی دستگاه­‌ها و اجرای طرح‌­های مشارکتی ملی و استانی، با رعایت ضوابط و مقررات جاری دانشگاه بوده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص روش اجرایی آیین ‌نامه طرح تعاون تجهیزات افزود: مراحل کار به این صورت خواهد بود که ابتدا طبق ضوابط شناسایی و اعلام تجهیزات مازاد مشخص شده در آیین­‌نامه، تجهیزات مازاد واحدها شناسایی و اعلام رسمی می‌­شود.

وی ادامه داد: سپس تجهیزات مازاد، طبق ضوابط مشخص شده در این آیین ­نامه قیمت­ گذاری و در فهرست تجهیزات مازاد پورتال ساها و ساتا ثبت می‌­شود. فرآیند جابجایی تجهیزات ثبت شده به دو صورت واگذاری تجهیزات به واحدهای متقاضی یا جابجایی به منظور مشارکت در طرح های استانی و سراسری در نظر گرفته شده است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه طرح تعاون تجهیزات در راستای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی فرآیندهای اجرایی برخی از اختیارات کمیسیون معاملات دانشگاه به کمیته تجهیزات و مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان و وظایف ستادی به پژوهشگاه و شبکه های آزمایشگاهی تفویض شده است. این آیین نامه بعد از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به‌‌زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025670

وب گردی

وب گردی