حمایت از  یک هزار و 200 پروژه علمی و فناورانه تصویب شد

سال گذشته بیش از 3 هزار پروژه و طرح تحقیقاتی توسط پژوهشگران به صندوق ارسال شد که حدود 1 هزار و 200 طرح برای حمایت تصویب شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سالانه پژوهش‌های بسیاری توسط محققان و دانشجویان پرانگیزه در کشور انجام می‌شود که پشت هر یک از آنها ایده‌ای قرار دارد. شاید بسیاری از این تحقیقات دستاورد و محصولی فناورانه به همراه داشته باشد که با حمایت از این تحقیقات این روند را می‌توان تسریع کرد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مراکزی است که در این مسیر همراه پژوهشگران شده است و طرح‌های تحقیقاتی آنها را در قالب‌هایی همچون کرسی پژوهشی، گرنت، پروژه‌های تحقیقاتی، رساله دکتری حمایت می‌کند.

محققان از سراسر کشور طرح‌های علمی و فناورانه خود را به صندوق ارسال می کنند و پس از ارزیابی طرح‌های دارای اولویت تا پایان کار حمایت می‌شوند. در سال گذشته بیش از 3 هزار پروژه و طرح تحقیقاتی توسط پژوهشگران به صندوق ارسال شد که از این میان نزدیک به 1 هزار و 200 طرح برای حمایت تصویب شد. این طرح‌ها از حوزه‌های مختلف علمی هستند. هر یک از آنها دستاوردهای مختلفی از ساخت پنل‌های خورشیدی نوآورانه و داروهای گیاهی تا شناسایی سیارات فراخورشیدی به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025692

وب گردی

وب گردی