مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در چهارم شهریور

«پول پاشی مشکوک یک بانک در آموزش عالی، نظام رده‌بندی تیغ دو لبه و  تمدید مهلت انتخاب رشته متقاضیان با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در چهارم شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در چهارم شهریورماه به شرح زیر است:

پول‌پاشی مشکوک یک بانک در آموزش عالی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از ورود بانک‌ها به عرصه آموزش حکایت دارد. براساس این گزارش، دانشگاه غیردولتی خاتم طبق معرفی خود در سال 75 به همت جمعی از استادان من جمله غلامرضا رضوانی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و عیسی خیر حبیب‌الهی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس می‌شود؛ اما به‌دلیل وجود مشکلاتی در بین سال‌های 85 تا 90 پذیرش دانشجو نداشته است. این روند در سال 91 با حمایت بانک پاسارگاد از دانشگاه خاتم تغییر پیدا می‌کند و این دانشگاه توانسته از سال تحصیلی 92-91 مجددا دانشجو پذیرش کند. البته نقش مجید قاسمی یکی از موسسان این دانشگاه که در عین حال مدیرعامل بانک پاسارگاد است را نمی‌توان در این حمایت نادیده گرفت.

نظام رده‌بندی تیغ دو لبه

این گزارش روزنامه فرهیختگان، نظام‌های رده‌بندی دانشگاه‌ها را به تیغ دولبه تشبیه کرده است. بر اساس این گزارش، این سیستم همیشه به نفع دانشگاه‌ها و دولت‌ها تمام نمی‌شود بلکه برعکس، تیغ دولبه‌ای است که به سمت خودشان نشانه می‌رود. «تایمز» در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، به اهمیت رده‌بندی‌های دانشگاهی و دوپهلو بودن آن اشاره کرده است. در این گزارش آمده است: «زمانی که دانشگاه‌ها تمام ظرفیت‌های خود را در بوته آزمایش می‌گذارند و تمام توانمندی‌های خود را به رخ دنیا می‌کشند تا به‌واسطه آن بتوانند جایگاه مناسبی را در رتبه‌بندی دانشگاهی دنیا به ‌دست آورند، درواقع با آتش بازی می‌کنند و ناخواسته خود را در گردابی انداخته‌اند که در انتها ممکن است به ضررشان تمام شود.

پیش‌بینی درآمدزایی یک‌میلیاردی واحد دامغان از فرآوری یک محصول کشاورزی

در این عنوان روزنامه فرهیختگان از درآمدزایی یک‌میلیارد تومانی واحد دامغان از فرآوری پسته در سال آینده حکایت دارد. این واحد دانشگاهی در راستای طرح تحول کشاورزی با راه‌اندازی مرکز رشد و ایجاد 4 کارگروه فعالیت‌های پژوهشی را در حوزه پسته دنبال می‌کند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در چهارم شهریورماه به شرح زیر است:

مقام اولی دانشجویان شریف در مسابقات انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا

این عنوان روزنامه آفرینش، از درخشش شریفی‌ها در مسابقات انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا حکایت دارد. دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین بار به عنوان یک تیم ایرانی مقام اول مسابقات بین‌المللی انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA را در شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی کسب کردند.

مهلت انتخاب رشته متقاضیان با آزمون دانشگاه آزاد تمدید شد

این عنوان روزنامه آفرینش، از تمدید انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد. در پی تماس‌های متعدد داوطلبان درباره تمدید مهلت انتخاب رشته، متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 98 تا فردا سه شنبه 5 شهریور می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بررسی آیین‌نامه استخدام معلمان حق ‌التدریس در کمیسیون اجتماعی دولت

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی در این عنوان روزنامه آفرنیش از بررسی آیین‌نامه استخدام معلمان حق ‌التدریس در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داده است. وی در این‌باره گفت: اگر این آیین‌نامه در کمیسیون اجتماعی بررسی و نهایی شود، به صحن دولت می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025754

وب گردی

وب گردی