گروه‌های آموزشی به عنوان اصلی ترین رکن دانشگاه باید تقویت شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان جایگاه گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها بر لزوم تقویت گروه‌های آموزشی به‌عنوان اصلی‌ترین رکن هر دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمانشاه، همزمان با نزدیک‌شدن سال تحصیلی جدید در دانشگاه­‌ها، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، فریبرز یوسفوند معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، مدیرکل آموزش، رؤسای دانشکده‌­ها و مدیران گروه‌­های آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: با تمام توان و نیرو سال تحصیلی جدید را با نظم و آرامش آغاز می­‌کنیم و مدیران گروه‌­های آموزشی در این بین نقش مهم و تعیین‌کننده‌­ای خواهند داشت؛ چراکه امروز وظیفه ما بسیار مهم‌تر و سنگین‌تر از گذشته است و نیاز به هم‌فکری و مشارکت و تعامل دارد.

وی به وظایف گروه‌­های آموزشی و مدیران گروه‌ها اشاره کرد و افزود: هماهنگی برنامه­‌ها و فعالیت­‌های استادان، برگزاری منظم شورای گروه و پس از آن شورای دانشکده، تقویت گروه، رعایت دقیق بخشنامه­‌ها و آیین‌نامه­‌ها، حضور منظم در دفاتر و برنامه‌ریزی و ساماندهی ثبت‌نام دانشجویان جدید از مهم‌ترین وظایف مدیران گروه‌هاست. اگر گروه­‌های آموزشی قوی عمل کنند، هیئت رئیسه و معاونان دانشگاه نیز به جای حل و فصل مسائل جزئی فرصت برنامه‌ریزی کلان داشته و برای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان فعالیت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان جایگاه گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها بر لزوم تقویت گروه‌های آموزشی به‌عنوان اصلی‌ترین رکن هر دانشگاه تأکید کرد و گفت: تمام مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ابتدا در گروه‌های آموزشی مورد بررسی و برنامه ریزی قرار می‌گیرد و گروه سیاستگذار اصلی این موارد در هر دانشگاه است که باید تقویت شود.

امینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متکی به درآمدهای خود است، هیچ بودجه دولتی ندارد و مهم‌ترین چالش فعلی آن وضعیت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کردستان داشتم از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه را مساعدت در ایجاد رشته­‌های جدید و دریافت خدمات رفاهی و دریافت اقلام یارانه‌ای متناسب با دانشگاه­‌های دولتی عنوان کردم و این وظیفه تک‌تک ماست که در هر پست و سمت نسبت به این دانشگاه به‌عنوان یک خانواده و امانت احساس مسئولیت کنیم و با بیان مطالبات و پی­گیری آنها در مسیر سربلندی دانشگاه آزاد اسلامی بکوشیم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به جایگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان نیز اشاره و بیان کرد: اعضای هیئت علمی متعهد و متخصص ما مانند گذشته باید در امور تخصصی استان حضور فعال داشته باشند و موجب تعالی و شناخت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه و ایجاد علاقه‌مندی برای ثبت‌نام داوطلبان در این دانشگاه باشند.

وی افزود: هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز از اعضای هیئت امنای دانشگاه هستند که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی حسن نیت دارد و باید از حضور وی در مسیر توسعه دانشگاه بهره ببریم با این تذکر که وی قول اختصاص ۴۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی از زمین‌های گرمسیری استان را نیز به دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه داده‌ است.

انتهای پیام /

حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود و با بیان مطالبی بر اهمیت برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی استادان و جلسات هم‌اندیشی تأکید کرد.

ادامه این مراسم به بیان سؤالات و دغدغه‌های مدیران گروه­‌های آموزشی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی اختصاص داشت و مدیران گروه‌­ها سؤالات، مشکلات و پیشنهادات خود را در این جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025776

وب گردی

وب گردی