200 دستگاه دیالیز  تولید داخل در مراکز درمانی توزیع شد

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان توانست در شرایط تحریم دستگاه دیالیز تولید کند از توزیع 200 دستگاه در مراکز درمانی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت درخصوص وضعیت تولید دستگاه‌های دیالیز تولید داخل توضیح داد: یک شرکت دانش‌بنیان یک دستگاه را ثبت کرده بود و مجوزهای لازم را دریافت کرده بود، در ابتدا با خرید تعداد محدودی ار این دستگاه‌ها برای مراکز درمانی کار خود را آغاز کرده و پس از کسب اطمینان در خصوص کیفیت این دستگاه‌ها سال گذشته قرارداد خرید 540 دستگاه دیالیز با این شرکت به امضا رسید.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها به مرور وارد ناوگان درمانی کشور شده است: تاکنون حدود 200 دستگاه به مراکز درمانی تحویل داده شده است و خوشبختانه کیفیت این دستگاه‌ها مناسب گزارش شده است.

شادنوش تصریح کرد: حدود 10 سال بود که به صورت سیستماتیک دستگاه دیالیز در کشور توزیع نشده بود و از سال گذشته برنامه‌ریزی صورت گرفت تا سالانه هزار دستگاه به مراکز درمانی تحویل داده یا جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها در زمینه تخصیص اعتبار به شرکت‌ها با مشکل مواجه بودیم گفت: مشکل توزیع 1000 دستگاه مربوط به سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته درحال برطرف شدن است و به زودی توزیع این دستگاه‌ها تکمیل خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025784

وب گردی

وب گردی