مواد شیمیایی، عامل آتش‌سوزی دانشگاه تربیت مدرس/ تجهیزات فنی آزمایشگاه دچار آسیب نشد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی عامل آتش‌سوزی شب گذشته دانشکده علوم پایه تربیت مدرس را مواد شیمیایی موجود در آزمایشگاه این دانشگاه اعلام کرد،

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شب گذشته مواد شیمیایی موجود آزمایشگاه دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس منجر به وقوع آتش‌سوزی شد. خوشبختانه این حادثه آسیب جانی و مالی نداشت.

تجهیزات فنی آزمایشگاه دچار آسیب نشد

محمدحسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات حادثه آتش سوزی در این دانشگاه اظهار کرد: آزمایشگاه شیمی دانشکده علوم پایه شب گذشته در ساعت 21:50 دقیقه دچار آتش‌سوزی شد،‌ در جریان این حادثه همکاران و تعدادی از دانشجویان بلافاصله با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران تماس گرفتند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه نصر در محل حادثه حضور پیدا کرده و در دقایق ابتدایی پیش از اینکه آتش‌سوزی گسترش پیدا کند، حریق اطفا شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: این آزمایشگاه حدود 30 متر داشت، خوشبختانه به تجهیزات فنی این آزمایشگاه آسیب چندانی وارد نشد.

به گفته نصرتی، امکان استفاده مجدد دانشجویان از این آزمایشگاه در آینده‌ فراهم خواهد شد.

نصرتی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت؛ زیرا آتش‌سوزی در ساعت 22 اتفاق افتاد و در این ساعت فردی در این دانشگاه حضور نداشت.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان حوزه ایمنی دانشگاه و سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است. اخبار تکمیلی در زمینه علت حادثه پس از بررسی‌های لازم در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مواد شیمیایی آزمایشگاه آتش گرفت

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: این حادثه در ساعت 21:50 شب گذشته به وقوع پیوست، بلافاصله 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: آتش‌سوزی در آزمایشگاه طبقه سوم یک مرکز آموزشی-دانشگاهی به وقوع پیوسته بود. بخشی حدوداً 30 متری این آزمایشگاه که مواد شیمیایی در آن نگهداری می‌شد، دچار آتش‌سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان سریعاً‌ در محل حاضر شده و آتش را خاموش کردند. خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت.

وی در پایان تأکید کرد: دود حاصل از سوختن مواد شیمیایی این آتش‌سوزی طبقات را فرا گرفته بود، آتش‌نشانان پس از تخلیه دود نسبت به ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025814

وب گردی

وب گردی