امیر الهامی: در طراحی سامانه پدافندی "عقاب" از تور ام-١ نیز استفاده کردیم

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در طراحی اولیه این سامانه نیم نگاهی هم به سامانه تور ام-۱ روسی شده است اما نمی‌توان گفت که سامانه عقاب کاملا مشابه سامانه تور ام-۱ روسی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش درباره سامانه پدافند ارتفاع پست عقاب گفت:‌ در طراحی اولیه این سامانه نیم نگاهی هم به سامانه تور ام-1 روسی شده است اما نمی‌توان گفت که سامانه عقاب کاملا مشابه سامانه تور ام-1 روسی است.

بیشتر بخوانید

گزارش ویژه تسنیم|«باور» ایرانی به ثمر نشست/ ساخت پیچیده‌ترین پروژه دفاعی تاریخ ایران در کمتر از 10 سال+ویژگی ها

وی ادامه داد:سامانه پدافندی ارتفاع پست عقاب یک سامانه کوتاه برد با قابلیت‌های جدید طراحی کاملا بومی و نمی‌توان گفت که مهندسی معکوس تور ام 1 است. این سامانه هم اکنون در حال انجام تست‌های پایانی است و به همین دلیل نمی‌توانیم جزئیات بیشتری در مورد برد و ارتفاع درگیری آن را بگوییم.

امیر الهامی اظهار داشت: عقاب سامانه‌ای چابک و کاملا بومی با قابلیت درگیری با موشک‌های کروز و همه تهدیدات هوایی ارتفاع کم است. در فاز اول این سامانه فقط یک سامانه موشکی است و در فازهای بعدی قرار است یک سامانه که توامان از تسلیحات توپخانه‌ای و موشکی استفاده می‌کند طراحی شود.

به گزارش تسنیم اخیرا سردار تقی زاده جانشین وزیر دفاع از بکارگیری سامانه‌ پدافندی ارتفاع پست عقاب برای مقابله با موشک‌های کروز، جنگنده و پهپادها خبر داده بود.

کد خبر: 1025819

وب گردی

وب گردی