چین خواستار «مذاکره آرام» با آمریکا برای حل جنگ تجاری شد

معاون نخست‌وزیر چین اعلام کرد که چین تمایل دارد تا جنگ تجاری با آمریکا را با «مذاکرات آرام» حل و فصل کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «لیو هه» معاون نخست‌وزیر چین که مسئول مذاکره با واشنگتن است، روز دوشنبه اعلام کرد که چین تمایل دارد تا اختلافات تجاری خود با آمریکا را از طریق مذاکرات "آرام" حل کند و قاطعانه مخالف تشدید این اختلافات است.

براساس گزارش «رویترز»، جنگ تجاری بین این دو قطب اقتصادی جهان روز جمعه و با در نظر گرفتن تعرفه‌های بیشتر برای صادرات یکدیگر، شدت گرفت.

چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است و از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این اقدام چین در توئیت خود نوشت:«به عنوان رئیس جمهور آمریکا اجازه نخواهم داد تا تجارت ناعادلانه با چین ادامه یابد. چین نباید تعرفه جدیدی بر 75 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی اعمال کند. (در واکنش به این اقدام) از اول اکتبر (9 مهر) 250 میلیارد دلار کالاهایی چینی که در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی وارد آمریکا می‌شوند باید مالیات 30 درصدی دهند به علاوه 300 میلیارد دلار کالاهای باقیمانده چینی که از اول ستپامبر (10 شهریور) قرار بود تعرفه 10 درصدی بدهند، هم اکنون باید تعرفه 15 درصدی پرداخت کنند. بابت توجه به این موضوع تشکر می‌کنم.»

طبق این گزارش، لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

لیو، مذاکره کننده ارشد تجاری چین در یک کنفرانس تکنولوژی در چانگ کینگ در جنوب غربی چین گفت: «هیچ کدام از طرفین از یک جنگ تجاری سود نمی‌برند. ما تمایل به حل مشکلات از طریق رایزنی‌ها و همکاری‌هایی با نگرش آرام داریم و به طور قطع با تشدید جنگ تجاری مخالف هستیم.»

کد خبر: 1025846

وب گردی

وب گردی