سند تحول بنیادین باید به عنوان نقشه راه در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما اجرایی شود/ مهم‌‌‌‌‌‌‌ترین کارکرد نظام تعلیم و تربیت هویت بخشی و صیانت از هویت است

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند تحول باید به عنوان نقشه راه که مهم‌ترین مولفه آن هویت یابی و هویت بخشی است در مجموعه دانشگاه آزاداسلامی و سما اجرایی شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گردهمایی معاونان فرهنگی و دانشجویی و مدیران و فرهنگی سما با حضور مهندس سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان سازمان سما و معاونان و مدیران فرهنگی آموزشکده های سما سراسر کشور صبح امروز در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سیدمحمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این گردهمایی با گرامیداشت یاد و خاطر ه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجائی و باهنر، به مهم ترین کارکرد نظام‌های تعلیم و تربیت و اصلی ترین ماموریت آن که هویت بخشی و هویت یابی به معلمان است، اشاره کرد.

وی بابیان اینکه آنچه ملت ها را از هم متمایز می کند، مقوله هویت است، اظهارداشت: علی رغم آنکه ممکن است در یک منطقه جغرافیایی زندگی کنند. آنچه که تفاوت عمده بین یک ایرانی مسلمان با فرد دیگری در جای دیگری ایجاد می کند هویت و ویژگی های هویت آنهاست. بنابراین امروز هویت مولفه ای است که می تواند تفاوت معنی داری بین افراد ایجاد کند. این موضوع نقطه آغاز منازعه پنهانی است که بین ملت ها صورت می گیرد. راحت ترین راه به یغما بردن قدرت جوامع ، نفوذ و حمله به هویت افراد آن ملت است؛ راهی که دولت های زورگو با استفاده از آن سعی در تسلط بر سایر جوامع دارند.

وی با انتقاد از مورد غفلت واقع شدن کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت، مهم ترین کارکرد نظام تعلیم و تربیت را هویت بخشی، هویت یابی و صیانت از هویت دانست.

بطحایی با تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین، تصریح کرد: سند تحول باید به عنوان نقشه راه که مهم‌ترین مولفه آن هویت یابی و هویت بخشی است در مجموعه دانشگاه آزاداسلامی و سما اجرایی شود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، مدرسه را جایی برای آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی و گذشته پر افتخار خود دانست و افزود: ما باید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما به سمت داشتن واحدهای آموزشی نمونه و الگو پیش رویم، مراکزی که تمام ساحت های شش‌گانه سند تحول در آنها به صورت همطراز پیاده سازی شود.

وی امور فرهنگی، پرورشی و تربیتی را اصل و اساس نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: هرچه برنامه های فرهنگی اثربخش تر باشد و از آموزش های کلیشه ای فاصله بگیریم، موفقیت مان بیشتر خواهد شد.

بطحایی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در مجموعه سما به دنبال راه‌اندازی سامانه ارتباطی هستیم تا بتوانیم با همه همکارانمان در سراسر کشور، ارتباطی دوسویه و تنگاتنگ داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025857

وب گردی

وب گردی