کم‌کاری برخی استان‌ها در جذب معلم پرورشی / برگزاری دوره 300 ساعته برای معلمان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برخی از استان‌ها در‌ زمینه جذب‌ منابع انسانی در حوزه پرورشی فعال نبوده‌اند.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر امروز در‌ اردوگاه شهید باهنر برگزار‌ شد، اظهار کرد: نیروی انسانی در هر مجموعه‌ مهم‌ترین رکن تحقق اهداف‌ به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش منابع انسانی و ساماندهی آن است. خوشبختانه این دغدغه در حوزه پژوهشی کاهش یافته است و با پیگیری‌های معلمان افق‌های روشن‌تری را می‌توان از لحاظ کمی برای این حوزه متصور‌ شد.

وی ادامه داد: از برخی از استان‌ها گله‌مندیم زیرا در‌ زمینه جذب‌ منابع انسانی در حوزه پرورشی فعال نبودند. مقام معظم رهبری‌ بر دو بخش دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرچشمه اصلاح حوزه پرورشی و فرهنگی بر منابع انسانی تاکید داشتند‌. از مدیران انتظار داریم در این زمینه فعال باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی‌ انسانی کمّی و کیفی از جمله چالش‌های ماست که جنبه کیفی آن پررنگ‌تر است. می‌خواهیم فضا باز شود تا نیروی کارآمد و خلاق به‌صورت غیرموظف بتواند در حوزه پرورشی تدریس کند. باید برای این موضوع طرحی را مد نظر قرار داد تا کمبود نیروی انسانی‌را جبران کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ هزار ساعت به نیروی پرورشی اختصاص یافته است. من از زحمات کارشناسان در ساماندهی، جذب، نگهداشت و آموزش بی‌نهایت سپاسگزارم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: حوزه امور تربیتی پرچمدار فعالیت تربیتی و فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش است پس‌ تقویت ادارات پرورشی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شود. کیفیت بخشی در بخش نیروی انسانی‌کیفی از اهمیت زیادی برخوردار است، ما خوشحالیم که روزنه‌ای در‌برنامه درس‌ملی در‌ بخش‌های فرهنگی باز شده است تا با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کرده و بر نیازهای آنان متمرکز شوند.

وی افزود: ما باید‌ انگیزه‌ها و توانمندی‌های معلمان و مربیان را افزایش دهیم، دوره ۳۰۰ ساعته برای معلمان و مربیان پرورشی تدارک خواهیم دید. مراقبت از آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن نیازمند توحه بیشتری است کتاب تفکر و سبک زندگی می‌تواند به عنوان رکن این فعالیت‌ها قرار گیرد. این درس‌ می‌تواند آغاز این آموزش محسوب‌شود‌.

کاظمی اضافه کرد: رشد آسیب‌های اجتماعی دو برابر رشد جمعیت در بخش‌های مختلف است، اگر قرار باشد این آسیب‌ها را مدیریت کنیم، فردی‌ به جز نیروی انسانی فعال در حوزه پرورشی نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد. امیدوارم با کمک منابع انسانی در خط مقدم تعلیم و تربیت موفقیت‌های قابل توجهی در این بخش داشته باشیم. باید تمرکز فعالیت‌های پرورشی را به دل مدارس ببریم و دانش‌آموزان را در شبکه‌های مختلف عضو و آموزش‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025862

وب گردی

وب گردی