افزایش ۱۰۰ هزار مترمربعی فضای ورزشی دانشگاه‌ها

مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۵ پروژه ورزشی تعریف شده است که با تکمیل آنها حدود ۱۰۰ هزار مترمربع بنا به فضای ورزش دانشگاه‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمدحسین علیزاده با ارائه گزارش عملکرد یک ساله سازمان امور دانشجویان در حوزه توسعه ورزش های دانشجویی اظهار کرد: اکنون در دانشگاه‌ها شاهد برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ملی و بین‌المللی در حوزه ورزش هستیم که برای استمرار این دوره‌ها با همکاری ۱۳ فدراسیون کشور به مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها می‌توان انتظار تغییر قابل قبولی را در حوزه ورزش دانشگاهی داشت.

وی بیان کرد: با تکیه بر توان فکری و تخصصی نیروهای ورزش دانشگاه‌ها، پروژه‌های مختلف را در دانشگاه‌های کشور با هدف افزایش مشارکت دانشجویان دنبال می‌کنیم تا از این طریق سطح سلامت و تندرستی دانشجویان و دانشگاهیان ارتقا یابد.

مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان با تأکید بر به عرصه آوردن دانشجویان در رویدادهای ورزشی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد عوامل اجرایی المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان در دانشگاه‌های همدان و الزهرا (س)، دانشجویان داوطلب بودند. در این المپیادها چهار هزار دانشجو شرکت داشتند. هدف از این اقدام، اداره المپیادها به دست دانشجویان است.

علیزاده تأکید کرد: علیرغم اهمیت ورزش دانشجویی و حساسیت سن دانشجویان دختر و پسر که در بهترین زمان در دانشگاه‌های کشور هستند، نیاز است مسئولان ورزش، توجه خاصی به مأموریت‌های آموزش عالی در راهبرد کلان ورزش داشته باشند؛ اما اکنون مأموریت خاصی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ورزش آموزش عالی مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: از سال گذشته ۷۰ پروژه و حدود ۱۰۰ هزار مترمربع بنا در دستور کار داشته‌ایم، با این‌وجود خواستار مشارکت دانشجویان هستیم.

علیزاده افزود: همچنین مشارکت دانشجویان در رویدادهای ورزشی دانشگاه‌ها ۲۰۰ هزار نفر است که امیدواریم در سال جاری این سرانه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در تمامی دانشگاه‌ها پروژه اتاق تندرستی انجام شده است. در سه ماه ابتدایی سال جدید شاهد اجرای پروژه‌های تندرستی در ۷۰ دانشگاه کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025872

وب گردی

وب گردی