تغییر مسیر قطار دانشگاه‌های نسل سوم از آموزش به کارآفرینی/ با کشاورزی می‌شود تحریم را دور زد

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از امکانات پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد شهربابک بر ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی تأکید و تنها راه عبور از تحریم‌ها را حوزه کشاورزی عنوان کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، محمود آقاجانی رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای استان کرمان و هیئت‌همراه از امکانات پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک بازدید کردند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط زندگی مردم در دنیا، استفاده از علم و فناوری‌های جدید در پرورش گیاهان در راستای افزایش بهره‌وری و تولید نقش اساسی و مهمی دارد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، تولید محصولات گیاهی بومی و دارویی را یکی از فعالیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان قلمداد کرد و گفت: با توجه به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان باید براساس روش‌های نوین کشت، داشت، استفاده بهینه و مناسب از مکان‌های کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری گام‌های مؤثری برداریم.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی حضور استادان و کارشناسان متخصص در حوزه کشاورزی است که می‌توان با استفاده از تجربه و توانمندی این قشر، راه را برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی هموار ساخت.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، روش‌های نوین و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید را لازمه افزایش تولید در حوزه کشاورزی دانست و عنوان کرد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانند با ایجاد یک زنجیره قوی اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص کشاورزی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم به هیچ عنوان مسئله آموزش اولویت اصلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ بلکه تحقیق، پژوهش و کارآفرینی از اولویت‌های مهم حال حاضر دانشگاه‌های روز دنیا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز در حاشیه این بازدید با ارائه راهکارهایی، دستورالعمل‌های سازمان مرکزی مبنی بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای مهم برشمرد.

علیرضا منظری توکلی بیان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان باید بتوانند با ارتباطات بیشتر خود با صنایع مختلف زمینه تحقیقات و پژوهش‌های استادان و دانشجویان را بیش از گذشته فراهم کنند.

وی، یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم‌های ظالمانه دشمنان را توجه به محصولات غیرنفتی به‌خصوص در حوزه محصولات کشاورزی دانست و افزود: با توجه به تأکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش توجه به حوزه کشاورزی و پژوهشگران این حوزه، دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تمام توان و امکانات خود را در راستای گسترش پژوهش و تحقیقات حوزه کشاورزی به میدان آورده است.

گفتنی است، افشین صالحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت مزرعه گیاهان دارویی، طرح‌ها و برنامه‌های درآمدزایی این واحد دانشگاهی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025898

وب گردی

وب گردی