افتتاح ۵۵ مدرسه در اول مهر/جزئیات تعداد فضاهای آموزشی تهران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در مهر امسال 55 پروژه آموزشی با 560 کلاس درس تحویل ادارات آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران در آستانه شروع سال تحصیلی جدید چگونه است؟»،گفت: یکی از موضوعات قابل اهمیتی که در هر سال و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای آن صورت می‌گیرد، آماده سازی فضاهای آموزشی است.

وی افزود: تمام تلاش اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران تهیه، پیش‌بینی و احداث فضاهای آموزشی مناسب، ایمن و استاندارد برای دانش‌آموزان در مجموعه استان تهران است؛ «تهران» به لحاظ تعداد فضاهای آموزشی و تعداد دانش‌آموزان در بین استان‌های کشور در رتبه نخست واقع شده است.

شهری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی پروژه آموزشی اکنون در دست ساخت است گفت: در مجموعه استان تهران تعداد 168 پروژه آموزشی با 1769 باب کلاس درس و 256 هزار و 813 مترمربع مساحت در دست اجراست و فعالیت عمرانی در آنها جریان دارد؛ این بدان معناست که حتی در شرایط اقتصادی موجود نیز وقفه‌ای در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد و کار با قدرت در حال پیشرفت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به فعالیت ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: خیرین نیک اندیش مدرسه ساز همواره در کنار دولت و نوسازی مدارس بوده و هستند؛ در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران، خیرین بیش از 200 میلیارد تومان تعهدات داشتند که نسبت به سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.

وی افزود: اکنون نیز 11 پروژه آموزشی با 112 باب کلاس درس و 13 هزار و 492 مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه‌ساز در مجموعه استان تهران در حال احداث است.

شهری با اشاره به مدارسی که با شروع مهر 1398 تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد، تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید آموزشی هستیم و با تلاش همکارانم، 55 پروژه آموزشی با 560 کلاس درس و 72 هزار مترمربع مساحت در اول مهرماه تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد تا این تعداد مدرسه به فضاهای آموزشی استان تهران اضافه شود.

وی گفت: با تحویل 560 کلاس درس جدید و نوساز، دانش‌آموزان در مناطقی که بیشترین نیاز به مدارس وجود دارد، در کلاس‌های درس استاندارد و ایمن به تحصیل خواهند پرداخت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025902

وب گردی

وب گردی