پروانه شرکت‌های صوری تولید دارو و مکمل لغو خواهد شد

وزیر بهداشت درخصوص شرکت‌های صوری که تحت عنوان تولید کننده دارو و مکمل تحت لیسانس در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در صورتی که فعالیت صوری این شرکت‌ها اثبات شود پروانه فعالیت آن‌ها لغو می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سعید نمکی وزیر بهداشت در مورد شرکت‌های صوری که تحت عنوان تولید کننده دارو و مکمل تحت لیسانس در کشور فعالیت می‌کنند گفت: برخی از این شرکت‌ها تحت نظر شرکت‌های معتبر جهانی فعالیت می‌کنند و فعایت آن‌ها طبق استانداردهای جهانی است.

وی گفت: هنوز به طور جزیی به نحوه فعالیت این شرکت‌ها ورود نکرده‌ایم اما به زودی در راستای شفاف‌سازی نمایندگانی برای بررسی شرکت‌های تحت لیسانس به کشورهای دیگر اعزام خواهند شد و این موضوع بررسی می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که فعالیت صوری این شرکت‌ها اثبات شود پروانه فعالیت آن‌ها لغو می‌شود.

گفتنی است چندی پیش نیز محمدرضا شانه‌ساز رئیس وقت انجمن علمی داروسازان درخصوص فعالیت این شرکت‌ها گفته بود: تولید تحت لیسانس دارو و مکمل های غذایی باید منجر به انتقال دانش فنی به داخل کشور شود، نه اینکه صرفا تحت پوشش یک نام تجاری، خارجی ها این فرصت را پیدا کنند که از بازار ایران بهره برداری اقتصادی کنند.

به گفته شانه‌ساز در واقع، برخی شرکت های خارجی به خصوص آمریکایی و اروپایی ها که می خواهند گواهینامه تحت لیسانس به تولیدکنندگان داخلی بدهند، در کشور مبدا نه تنها سایت تولید ندارند، حتی گاهی اوقات محصول هم ندارند و فقط می خواهند یک نام را تحت عنوان تولید تحت لیسانس به شرکت های ایرانی بفروشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025909

وب گردی

وب گردی