426 هزار صندلی خالی در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری

ظرفیت رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) سراسری 569 نفر اعلام شده است، این در حالی است که تا صبح امروز تنها 169 هزار و 488 داوطلب نسبت به انتخاب رشته اقدام کرد‌ه‌اند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پذیرش بدون آزمون کنکور سراسری اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو 8 و 12 دی‌ماه 97 انجام می شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام بدون آزمون این کدرشته‌ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است. با توجه به مهلت تمدید شده ثبت‌نام و انتخاب رشته داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی در 28 شهریورماه پایان می‌یابد. در مرحله ثبت‌نام هر داوطلب می‌تواند حداکثر 100 کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری گفت: تا ساعت 8 صبح امروز سه شنبه پنجم شهریور ماه، 169 هزار و 488 داوطلب برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده‌اند.

وی ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری را 596 هزار و 88 نفر اعلام کرد.

توکلی با اشاره به ثبت‌نام بدون آزمون کاردانی فنی‌وحرفه‌ای دانشگاه علمی و کاربردی اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون تا پنجشنبه 7 شهریورماه تمدید شد. تا ساعت 8 صبح امروز 30 هزار و 36 نفر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

وی افزود: به داوطلبانی که علاقه‌مند هستند در این دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستند توصیه می‌شود حداقل تا پایان پنجشنبه هفتم شهریور ماه می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ظرفیت رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) سراسری 569 نفر اعلام شده است، این در حالی است که تا صبح امروز تنها 169 هزار و 488 داوطلب نسبت به انتخاب رشته اقدام کرد‌ه‌اند. این موضوع بیانگر آن است که 426 صندلی در این‌ دوره‌ها هنوز خالی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025929

وب گردی

وب گردی