پنتاگون دست داشتن در انفجارهای اخیر عراق را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا هرگونه دست داشتن در انفجارهای اخیر در عراق را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، وزارت دفاع آمریکا هرگونه دست داشتن پنتاگون در حملات اخیر که به انفجار در انبار مواد منفجره در این کشور منتهی شد، رد کرد.

پنتاگون مدعی شده که حاکمیت عراق و دولت این کشور در پیش برد امنیت داخلی و محافظت از دموکراسی را تایید می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا با اشاره به همکاری کامل با تحقیقات کنونی درباره حملات اخیر در عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور داشته و تمامی قوانین و توصیه‌ها را به کار می‌گیرد.

الحشد الشعبی عراق شامگاه یکشنبه بعد از حمله پهپادی به نیروهای خود در استان الانبار (غرب عراق) بیانیه‌ای صادر کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله دانست.

در بیانیه الحشد الشعبی تأکید شد که این حمله با ۲ پهپاد اسرائیلی و در جاده «عکاشات - القائم» و در فاصله ۱۵ کیلومتری مرز عراق با سوریه انجام شده است.

الحشد این حمله را «نقض آشکار» علیه عراق و این سازمان دانست که به رغم پوشش هوایی آسمان عراق از سوی ائتلاف آمریکا و به رغم وجود بالون‌های بزرگ دیده‌بانی و رصد در نزدیکی محل حادثه رخ داده است.

یک کارشناس عراقی تصریح کرد که عراق برای حمایت از حریم هوایی خود، توافقنامه امنیتی راهبردی را با آمریکا به امضا رساند، «ولی آیا عقلانی است که [آمریکا] پهپادهای اسرائیلی را نبیند که الحشد را بمباران می‌کنند».

کد خبر: 1025938

وب گردی

وب گردی