راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری زنان در کشور/ فعالیت ۶۵۰ بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی در بنیاد برکت

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ایجاد و حمایت از ۶۵۰ بنگاه کوچک و متوسط برای مردم، ایجاد ۸۱ هزار شغل در کشور و ۷۰ تا ۸۰ بنگاه خرد از جمله فعالیت‌های این ستاد است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم افتتاحیه اولین مرکز نوآوری بانوان(مانا) در دانشگاه علم و صنعت گفت: با وجود این‌که اکثر کشورها منابع غنی نفت و گاز را ندارند؛ اما با وجود این رشد اقتصادی ۲رقمی را در سطح جهان رقم می‌زنند. حدود ۵۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی جهان را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: برخی از این کشورها ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی دارند. علاوه براین نیروی انسانی جوان تحصیلکرده و خلاق ثروت کشور محسوب می شوند. این در حالی‌ست که نفت دارایی فریب دهنده‌ای است که کشور را بدبخت کرده است. ستاد اجرایی فرمان امام کارهای زیادی برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: ستاد اجرایی فعالیت اقتصادی نمی‌کند؛ اما یکی از فعالیت‌های این ستاد ساخت مجموعه‌ای است که از شرکت‌های کوچک حمایت می‌کند.

وی رفع محرومیت زدایی و معضلات کشور را از جمله اهداف ساماندهی شرکت‌های کوچک و متوسط نام برد و ادامه داد: تاکنون ۶۵۰ شرکت کوچک و متوسط راه‌اندازی کردیم که این ستاد ۵۱ درصد در فعالیت‌های آنها مشارکت داشت و تاکنون ۳۵۰ بنگاه به طور کامل واگذار شده است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان رهبری در طرح‌های اجتماع محور در روستاهای سراسر کشور ورود کرده است و می‌کوشد برای بانوان اشتغال‌زایی کند. همچنین برای طرح‌های اجتماع محور تسهیل‌گر آموزش داده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به راه اندازی بنیاد برکت گفت: راه اندازی این بنیاد در راستای توسعه دانش‌بنیان بوده است چرا که فعالیت‌های دانش بنیان از محورهای اصلی فعالیت‌های جامعه تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین از چند سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ متخصص دارای مدرک دکتری کمتر از ۳۰ سال، فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر با ما همکاری دارند.

مخبر همچنین از راه‌اندازی ۶ صندوق خطرپذیر در این بنیاد خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک فراصندوق با اعتبار هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از آموزش حسابرسان به منظور حسابرسی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ما شاهد بودیم حسابرسان برای حسابرسی شرکت‌های دانش بنیان با چالش‌هایی مواجه بودند که ما در این دوره آموزشی، آنها را با نحوه حسابرسی شرکت‌های دانش بنیان آشنا کردیم.

مخبر با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت گفت: این نوع مرکز در استان‌های خراسان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی مرکز نوآوری بانوان تنها خاص ایران نیست، بلکه در دانشگاه‌های هاروارد و ام آی تی نیز چنین مراکزی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025942

وب گردی

وب گردی