استادان دانشگاه توییت نمی زنند

رسانه های اجتماعی به طور گسترده در زمینه هایی مختلف زندگی پیشرفته و تکنولوژیک امروز مانند روزنامه نگاری و تجارت و ... مورد استفاده قرار می گیرند؛ این در حالی است که طبق جدیدترین تحقیقات اساتید دانشکاه در مقابل استفاده از شبکه های اجتماعی به شدت مقاومت می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه «میشیگان» انجام شده، تعداد کمی از مدرسان دانشگاه توییت می کنند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که استادان دانشگاهی تا حد زیادی در مقابل استفاده از رسانه های اجتماعی، در گردش اطلاعات علمی و درگیر کردن دانش آموزان در دانش فنی شان از خود مقاومت نشان می دهند.

رسانه های اجتماعی به طوری گسترده در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری و تجارت برای فروش و عرضه یک محصول و یا درگیر کردن خوانندگان و مشترکان در گفتگوهای آزاد مورد استفاده قرار می گیرند.

این در حالی است که با وجود نفوذ و گسترش سریع، این شبکه ها هنوز موفق نشده اند تا راه خود را به برج عاج دانشگاهیان باز کنند.

«کریستین گرینهاو»، استادیار دانشکده آموزش دانشگاه ایالتی میشیگان در این باره می گوید: با توجه به این که دانشگاه های ایالات متحده و اروپا سعی در افزایش دسترسی به تحقیقات با بودجه عمومی دارند ، این اتفاق و عدم استفاده از امکانات روز ارتباطی از سوی دانشگاهیان، کمی نگران کننده به نظر می رسد.

فقط اقلیتی از محققان دانشگاهی از رسانه های اجتماعی آزاد و گسترده برای به شراکت گذاشتن نتایج و بینش هایی که به کسب کرده اند، استفاده برده و آنها را در دسترس عموم قرار می دهند. این در حالی است که ماموریت دانشگاه های دولتی، ایجاد دانشی است که باعث ایجاد تغییر در روند زندگی افراد شود.

گرینهاو در این رابطه می گوید: به عبارت ساده تر، از به اصطلاح برج عاج دانشگاه، همچنان توییت آنچنانی ارسال نخواهد شد.

در حالی که شواهدی مبنی بر این که اعضای هیات علمی شروع به اشتراک گذاری کارهای خود از طریق رسانه های اجتماعی کرده اند، وجود دارد اما تا هنگامی که دانشگاه ها سیاست هایی برای ارتقاء و تصدی جایگاه هایی که پاداش این شیوه ها است، اتخاذ نکنند، بعید به نظر می رسد که فرهنگ چنین فعالیت هایی بین اقشار دانشگاهی رواج پیدا کند.

در نظرسنجی که از 1600 محقق انجام شد، گرینهاو دریافت که تنها 15 درصد این افراد از توییتر، 28 درصد از یوتیوب و 39 درصد از فیس بوک برای اهداف حرفه ای استفاده می کنند.

از سوی دیگر کسانی که عمدتا از رسانه های اجتماعی برای یافتن همکاری و انتشار کارهای خود و تبادل با کار دیگران استفاده می کنند؛ در تدریس های خود به دانشجویان معمولا از این روش استفاده نکرده و آن را تبلیغ نمی کنند.

محیط های آکادمیک و دانشگاهی به عنوان یک الگوی مناسب برای رسانه ای اجتماعی عمل نمی کنند و از سوی دیگر رسالت آماده سازی دانشکده های آینده برای ارتباطات اجتماعی را نیز به صورت کامل و به روز شده انجام نمی دهند.

موضوعی که در قلب مباحث بزرگتری مانند در دسترس بودن، داشتن حقوق برابر در آموزش عالی، شفافیت و پاسخگویی قرار می گیرد.

این مقاله که با همکاری دانشجوی دکترا، «بنیامین گلیسون» انجام شد، در مجله فناوری آموزشی انگلیس به صورت آنلاین به انتشار رسیده است.

رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل و تغییر هستند و هیچ تضمینی مبنی بر وجود فیس بوک یا توییتر در مدت 10 سال آینده وجود نخواهد داشت؛ با این وجود رسانه های اجتماعی تنها به این دلیل که راهی سریع برای به اشتراک گذاری اطلاعات فراهم می کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

علاوه بر این که به امر به شفاف تر شدن ظرفیت کاری دانشکده ها نیز کمک فراوانی می کند که این امر در پیشبرد اهداف هر دانشگاهی ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026014

وب گردی

وب گردی