اختصاص بودجه یک میلیون دلاری برای توسعه کاربردهای نانوبتن

یک شرکت نانویی بودجه‌ای نزدیک به یک میلیون دلار برای توسعه کاربردهای بتن تقویت شده با گرافن دریافت خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل ستاد توسعه نانو، شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) اعلام کرد که بودجه‌ای نزدیک به یک میلیون دلار برای تحقیقات در حوزه بتن‌های حاوی گرافن دریافت خواهد کرد. از این بودجه، ۲۹۰ هزار دلار در طول ماه‌های گذشته و تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ پرداخت شده‌ ست.

قرار است این بودجه که سقف آن یک میلیون دلار است، توسط زنگرافن صرف خالص‌سازی گرافیت، تولید گرافن و تمرکز روی تولید بتن‌های تقویت شده با گرافن شود.

این شرکت اعلام کرد که در حال انجام مطالعاتی برای پشتیبانی از توسعه پروژه گرافیت آلبانی است. مطالعات پایه‌ زیست‌محیطی و اجتماعی نقش مهمی را در ادامه پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای این پروژه ایفا می‌کند. ارم کانادا (ERM Canda) یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش کارهای میدانی در این پروژه با زنگرافن همکاری دارد. این دو شرکت برای بیشینه کردن فرصت‌ها از همکاری شرکت کنسانتس لیک‌فرست‌نیشین استفاده می‌کنند.

سه کمپین میدانی توسط این سه شرکت در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده تا داده‌های مربوط به هیدرولوژی (سطح رودخانه و سرعت جریان آب)، کیفیت آب، زیستگاه ماهی‌ها، پوشش گیاهی و زیستگاه حیات‌وحش جمع‌آوری شود. دو کمپین دیگر نیز برای سال ۲۰۱۹ تدارک دیده شده است که روی جمع‌آوری داده‌های هیدرولوژی فصلی و کیفیت آب تمرکز خواهد داشت. تمامی این داده‌ها جمع‌آوری و مورد تحلیل قرار خواهند گرفت.

زنگرافن در حال حاضر به دنبال یک منطقه صنعتی مناسب برای راه‌اندازی خط تولید گرافن از گرافیت است. همچنین یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه به همراه فضای اداری برای این کارخانه مورد نیاز است. گرافن تولید شده در این خط تولید پایلوت قرار است براساس مجوز صادر شده توسط وزارت معدن کانادا به فروش برسد.

سال گذشته زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر به امضاء رسانده تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دوبعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دوبعدی و وارد شدن آن‌ها به بازار خواهد بود. هدف راهبردی این شرکت، قراردادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026037

وب گردی

وب گردی