نان مذاکرات نیویورک را نخواهید خورد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کردند: به دولتمردان درباره زمینه‌سازی دیدارهای احتمالی در نشست سالیانه سازمان ملل هشدار می‌دهیم که شما نان مذاکرات نیویورک را نیز نخواهید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره موضوع مذاکره دولت با آمریکا به حسن روحانی نامه نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: امروز موقعیت جمهوری اسلامی به واسطه مقاومت هوشمندانه در ابعاد مختلف هم به لحاظ اقتدار منطقه و هم به لحاظ سیاست بین‌الملل تصویر کشوری مستقل با شخصیتی تنش‌زدا و پایبند به مقررات و تعهدات بین‌المللی است، پایبندی به تعهدات اشتباهی که بواسطه پیوند زدن اقتصاد و معیشت ملت با توافق با غرب و ایده پیشرفت به وسیله سازش دولت محترم جنابعالی و همفکرانتان به ملت شریف ایران تحمیل شده است. هنوز زخم مشکلات معیشتی و اقتصادی که از سال ۹۲ وعده‌اش را در ازای مذاکره با غرب و کدخدایی‌اش داده‌اید باز است، برخلاف عقیده شکست خورده شما و دستگاه دیپلماسی نظر سنجی‌های مختلف مردمی مشکلات اقتصادی کشور را حاصل سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت می‌دانند و نه عدم ارتباط با غرب و نه تحریم‌های غرب!

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: آیا بازگشت از جمله «کشورها مگر دیوانه‌اند با آمریکا مذاکره کنند» به جمله «اگر بدانم که به جلسه‌ بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه، کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم» معنای ارتجاع در سیاست گذاری‌های دولت شما نیست؟ آیا می‌توانید دستاوردهای اقتصادی مذاکرات سابق در قبال آن همه امتیاز و تعهد در قبال هیچ را برای مردم بازخوانی کنید؟ آیا تورم افسار گسیخته، افزایش سرسام آور قیمت ارز و کوچک شدن سفره مردم نتیجه اعتماد به امضای امثال کری و تعهد اروپایی‌ها نیست؟ آیا باز هم تضمین می‌کنید که آبادی کشور در نتیجه سازش با کسانی است که ملت ما را تروریسم می‌دانند؟ آیا جناب ظریف همچنان هم می‌توانند با عاملان تحریم شدن خودش سر یک میز بنشیند و لبخند بزند؟

دانشجویان در نامه به حسن روحانی عنوان کردند: بر خلاف نظر شما امروز راه‌حل آبادانی کشور در اصلاح نظام پولی_بانکی، اصلاح نظام مالیاتی کشور و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، مدیریت صحیح خصوصی‌سازی و جلوگیری از فساد و رانت‌خواری در این راستا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، ساخت پتروپالایشگاه‌ها، رونق تولید ملی، مدیریت صادرات، کاهش واردات بی رویه و غیر‌ضروری، جلوگیری از خروج و قاچاق کالا و ارز و ثروت‌های ملی و مبارزه با فساد اداری است.

دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به روحانی اعلام کردند: آقای روحانی راهبرد مذاکره برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی شکست خورده است، راهبرد تحقیرآمیز مذاکره نفت در برابر غذا نیز شکست خورده است و امروز راهبرد مذاکره برای مذاکره نیز کاملا به دور از عقلانیت است؛ اروپای وابسته و آمریکای قلدرمسلک، دشمنان قسم خورده نظام انقلابی ما هستند و عنوان‌های متفاوت۱+۵، ۱+۷ و ۱+۴ و هر عنوان دیگری صرفا وقت کشی طرف غربی در انجام تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: رئیس جمهور تجربه ناپذیری‌تان در قبال خصومت آشکار غرب و تقابل با اندیشه موفق مقاومت زیان‌های جبران ناپذیری را متوجه نظام اسلامی کرده است، کلید تحولات مثبت نه سازش با تروریست‌های اقتصادی غرب که جوانان متعهد و متخصص در درون نظام اسلامی است، کلید تحولات مثبت مقاومت هوشمندانه جوانان انقلابی هستند، نسلی که با ایده اقتصاد مقاومتی پای کار مسائل اقتصادی جامعه است ولی توسط دولت شما پای کار آورده نشده است.

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: جناب رئیس جمهور ما میدانیم که هیاهوی امروز دولت و رسانه‌های زنجیره در کشاندن دوباره جمهوری اسلامی پای میز مذاکره که بارها و بارها شکست خورده است؛ جهت زمینه‌سازی دیدارهای احتمالی در نشست سالیانه سازمان ملل هست که لازم است هشدار بدهیم شما نان مذاکرات نیویورک را نیز نخواهید خورد، پس از برجام عبرت بگیرید و این تجربه تلخ را تَکرار نکنید. آقای روحانی بعد از آن که استراتژی اقدام در برابر اقدام را در دستور کار قرار ندادید و یکجانبه به استقبال هیچ رفته بودید، با گام سوم کاهش تعهدات برجامی گوشه از اشتباهات چندین ساله را جبران کرده و همچنین سیلی محکمی به پیکره قانون گریز و نامتعهد غربی‌ها بزنید تا متوجه شوند قدرت دستگاه دیپلماسی دولت مانند سیلی‌های متعدد دلاوران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فوتوشاپی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026061

وب گردی

وب گردی