دانشجویان مکانیک و الکترونیک واحد رفسنجان در معدن مس شهرستان اشتغال دارند

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: ماموریت دانشگاه در طرح پایش ارتقای استادان از مقطع استادیاری به دانشیاری است که اقدامات اولیه اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

علی باقری زاده معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت رشته های علوم پایه دردانشگاه آزاد واحد رفسنجان گفت: در این واحد مراکزی مانند مرکز پژوهشی_تحقیقاتی در قالب گلخانه 13هزار متری، کشت بافت گلخانه ای و پنل خورشیدی را داریم که تا پایان شهریور ماه راه اندازی و افتتاح می شوند؛ البته این فعالیت ها تا زمانی اجرا می شوند که منجر به ایجاد کارخانه بانک نهال شوند.

وی درباره برنامه های دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در زمینه ارتباط با صنعت گفت: بزرگ ترین معدن مس دنیا در رفسنجان وجود دارد که قرار است با شرکت های زیر مجوعه این صنعت در زمینه ساخت قطعات و ماشین های مورد نیاز آن ها توسط دانشجویان رشته های مکانیک و الکترونیک، قرارداد هایی را امضا کنیم.

باقری زاده افزود: از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در زمینه ارتباط با صنعت می توان به فعالیت دوکارگاه در زمینه جذب هنرجویان و برگزاری بزرگ ترین همایش وقفه در فرهنگ رضوی را نام برد.

معاون علمی دانشگاه آزاد واحد رفسنجان با اشاره به تحولات دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در سال های گذشته، اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید دانشگاه آزاد واحد رفسنجان ابتدا با عنوان دانشگاه آزاد نسل اول شناخته شد که بعد از تحول در زمینه آموزش و پژوهش؛ به عنوان دانشگاه آزاد نسل سوم در زمینه مهارت آموزی و کار آفرینی دانشجویان فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تمام تلاش خود را می کند که دانشجویان علاوه بر گذراندن درس های دانشگاه به صورت تئوری، در زمینه کارآفرینی هم به تقویت توان مندی های خود بپردازند.

باقری زاده درباره ماموریت دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در طرح پایش گفت: در حال حاضر در حال پیگیری این طرح در واحد دانشگاهی رفسنجان برای ارتقای استادان از استادیاری به دانشیاری برای حفظ رشته های تحصیلی دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستیم که پرونده های تکمیل شده این طرح را برای اخذ مجوز به سازمان ارسال کردیم.

معاون علمی دانشگاه آزاد واحد رفسنجان با اشاره به ظرفیت های مناسب دانشگاه برای اجرای این طرح اظهار کرد: خوشبختانه در دانشگاه هیأت علمی خوبی مشغول به فعالیت هستند که مقاله های خوبی هم در این زمینه توسط آنها تألیف شده است. همچنین اقداماتی برای اخذ مجوز تأسیس مجله هم انجام شده که برای تسریع مجموع این فعالیت ها نیازمند حمایت همه جانبه سازمان هستیم.

باقری زاده با تأکید بر نقش استادان و فرهیختگان دانشگاهی در حل مسائل مهم کشور گفت: اگر قرار است که تغییر و تحولی در کشور ایجاد شود این تغییرات باید از مبدا یعنی استادان دانشگاه شروع شود وفکر می کنم این تحولات بدون ایجاد تغییر در استادان و فرهیختگان دانشگاهی امکان پذیر نیست.

وی درباره تامین هزینه‌های دانشگاه از طریق درآمد های غیر شهریه ای تشریح کرد: پروژه های تحقیقاتی که در دانشگاه انجام می شود در مرحله اول ماهیت تحقیقاتی_پژوهشی داشته و بعد وارد مرحله تجاری سازی و اقتصادی می شود.

معاون علمی دانشگاه آزاد واحد رفسنجان ادامه داد: اگر میزان پرورش نهال در کشت بافت دانشگاه در سال اول و دوم به ترتیب 200 و 500 هزار نهال باشد؛ با افزایش این رقم به یک میلیون نهال در سال سوم، می توان با فروش 500 هزار نهال در بازار های مربوطه که مقاوم به هرنوع شوری آب، خاک و آفت است، برای دانشگاه درآمد زایی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026076

وب گردی

وب گردی