تولید گیاهان دارویی در واحد ایلام/ ایجاد مرکز تحقیقاتی در شهرک صنعتی استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد ایلام با صنایع تولید گیاهان دارویی در این استان، ارتباطات تنگاتنگی دارد و با ایجاد گلخانه، درصددیم تا به طور مستقل  وارد تولید گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی شویم.

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارتباط واحدهای دانشگاهی این استان با صنایع مختلف گفت: با توجه به اینکه استان ایلام از جمله استان‌‌‌‌‌‌های جنگ‌‌‌‌‌‌زده است که هنوز هم آثار ناشی از آن در این استان باقی مانده؛ صنایع در اینجا فعالیت چشمگیری ندارند. درحال حاضر، صنایع فعال در استان ایلام، شامل لبنیات، موادغذایی شیرآلات، تولید سیمان و آهن می‌‌‌‌‌‌‌شود که به کشور عراق هم صادرات دارند. متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب، برخی از صنایع هم در معرض ورشکستگی قرار دارند. بر همین مبنا، درصددیم تا با بررسی صحیح و علمی از تعطیلی این صنایع، جلوگیری کنیم.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد ایلام با صنایع تولید گیاهان دارویی در این استان، ارتباطات تنگاتنگی دارد و با توجه به توسعه صنعت کشاورزی و ایجاد گلخانه، درصددیم تا به طور مستقل وارد تولید گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی شویم. در این گلخانه از دانشجویان رشته کشاورزی استفاده می‌‌‌کنیم که منجر به اشتغال‌‌‌‌زایی هم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام درباره ایجاد دفاتری از دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها، در صنایع مختلف کشور اظهار کرد: بدون تردید، دانشگاه‌‌‌‌‌های ما باید از حالت آموزش محور خارج شده و دانشجویان به طور عملی مهارت‌‌‌‌‌‌های لازم را یاد بگیرند تا بعد از فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلی بتوانند مشغول به کار شوند. در واقع خروجی دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های ما باید به گونه‌‌‌ای باشد که در دو بخش مهم صنایع و کشاورزی، دانشجویان ما حرفی برای گفتن داشته باشند. بنابرای ایجاد دفاتری از دانشگاه در دل صنایع، علاوه بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، منجر به استفاده از متخصصان بومی و رونق تولید می‌‌‌شود که ثمره مهم آن استقلال و خودکفایی در تولید محصولات مختلف است.

میرزایی حیدری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌‌‌‌هایی که با صاحبان صنایع در شهرک صنعتی استان داشتیم درصددیم تا با ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در این مکان، علاوه بر حضور استادان در دل صنایع، این ارتباط میان دانشگاه و صنعت را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی درباره ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت و ثمرات آن تصریح کرد: بدون تردید، فرصت مطالعاتی در صنعت برای استادان دانشگاه، شرایطی را فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا به جای خروج از کشور در داخل ایران و با حضور در صنایع مختلف، مشکلات مربوط به آنها را شناسایی و برای رفع مسائل موجود در صنایع راهکار ارائه کنند. در حقیقت با ایجاد این شرایط علاوه بر آنکه صنعت از حضور متخصصان بومی استفاده می‌‌‌کند، استادان دانشگاه هم تجربیاتی که در صنعت کسب کردند را به دانشجویان منتقل می‌‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026079

وب گردی

وب گردی