نرخ سبوس افزایش جدیدی نداشته است/شروط سازمان حمایت برای تغییرقیمت

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه قیمت سبوس مورد استفاده از ماکارانی، شیرخام و آرد به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهد یافت، گفت: اگر وزارت جهاد بر کاهش نرخ اصرار دارد، باید قیمت شیر هم کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش با بیان اینکه آخرین تصمیم در مورد قیمت سبوس به تغییر قیمت شیرخام و ماکارانی برمی‌گردد که بر این اساس، در تاریخ ۲۲ خرداد سال جاری، قیمت سبوس در نرخ تمام شده شیرخام و ماکارانی ۱۲۵۰ تومان لحاظ شده است و پس از آن هیچ افزایش نرخ دیگری در نظر گرفته نشده است؛ این در شرایطی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که نمی‌شود در یک بخش به عنوان حمایت از دامداران در تعیین قیمت شیر خام، نرخ سبوس را یک قیمت اعلام کرد و در بخش دیگری نرخ دیگری را برای این کار در نظر گرفت.

قیمت سبوس مورد استفاده از ماکارانی، شیرخام و آرد به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهد یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سوی دیگر، علیرغم اینکه رصد قیمت سبوس در بازار بسیار سخت است؛ اما سازمان حمایت این آمادگی را دارد که اگر وزارت جهاد کشاورزی اصرار به کاهش قیمت سبوس به ۸۴۰ تومان داشته باشد، قیمت آرد و شیرخام را هم کاهش دهد تا بتوان نرخ تمام شده سبوس که ۱۲۵۰ تومان در محاسبات نرخ آن در نظر گرفته شده است، اصلاح کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی این است که قیمت سبوس از ۱۲۵۰ تومان فعلی به ۸۴۰ تومان کاهش یابد، اما آنالیز قیمتی برای تعیین نرخ ماکارانی و شیرخام بر اساس نرخ ۱۲۵۰ تومان سبوس است که بر این اساس، اگر قرار است نرخ سبوس کاهش یابد، باید نرخ شیر خام و ماکارانی را هم کاهش داد. پس این وزارتخانه باید جمع بندی نهایی خود را در این خصوص اعلام نماید؛ چراکه نمی توان برای سبوس دو نرخی عمل کرد، چون منجر به فساد و رانت می شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین سبوس مورد نیاز صنایع آردسازی، شیر و ماکارانی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل مصارف این کالا در بخش دام سبک، اصرار به کاهش نرخ دارد. بنابراین حاضر هستیم اسناد قیمتی دام سبک را از وزارت جهاد دریافت کرده و بررسی های لازم را بر روی قیمت انجام دهیم. به این معنا که هر عددی برای سبوس در بخش دام سبک، تعیین شود، همان را در ماکارانی و شیرخام هم لحاظ کرده و قیمتها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026101

وب گردی

وب گردی