شناسایی چالش‌های بومی‌سازی تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی و نخستین جایزه ملی انرژی های تجدیدپذیر ایران چالش های بومی سازی و استانداردها و کیفیت تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر و بررسی روش‌های نوین تأمین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر بررسی می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی و نخستین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر با همراهی و حمایت نهادهای ملی و بین المللی مرتبط برگزار می‌شود. در این سال‌ها شرکت‌های دانش بنیان توانمندی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت می‌کنند که می‌توانند بازار و کسب و کار خود را علاوه بر داخل در کشورهای همسایه نیز توسعه دهند. بنابراین توسعه همکاری‌های بین المللی از منظر صادرات برق و ایجاد فرصت‌های کسب وکار شرکت‌های ایرانی در این کنفرانس به عنوان یکی از موضوعات بررسی می‌شود.

در این راستا نیز مسئولانی از کشورهای عراق و افغانستان و همچنین اتاق‌های بازرگانی ایران-عراق و ایران-افغانستان در رویداد حضور دارند.

شناسایی چالش‌های بومی‌سازی تجهیزات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

از دیگر موضوعات پانل‌های تخصصی این کنفرانس می‌توان به بررسی راهکارهای کاهش اثرات یارانه‌های پرداختی به سوخت‌های فسیلی به منظور توسعه کاربرد انرژی‌های تجدید پذیر، بررسی حلقه‌های مفقود سیاستی و چالش‌های پیش رو سرمایه گذاران تجدیدپذیر در شرایط تحریم، بررسی چالش‌های بومی‌سازی و استانداردها و کیفیت تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر و بررسی روش‌های نوین تأمین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر اشاره کرد.

همچنین با توجه به لزوم ایجاد بستری مناسب برای معرفی الگوهای برتر در زنجیره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کشور جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه این رویداد به فعالان برتر و منتخب این حوزه اعطا می‌شود. این جایزه در هفت سطح پروژه برتر انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت ارائه‌کننده خدمات مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) در حوزه تجدیدپذیر، تولیدکنندگان صنعتی و دانش بنیان تجهیزات تجدیدپذیر، رسانه برتر، شخصیت علمی تأثیرگذار، سازمان‌های عمومی و دولتی و شرکت‌های برق منطقه‌ای و برق توزیع استان‌ها را شامل می‌شود.

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی و نخستین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران 22 و 23 مهرماه سال جاری در محل مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026103

وب گردی

وب گردی