بازسازی انهار قدیمی منطقه۱۳ و تبدیل آنها به "کانیو"

شهردار منطقه۱۳ از بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهر های جدید کتابی شکل تحت عنوان "کانیو" با محوریت بافت فرسوده محلات ناحیه یک و نقاط مورد نیاز در محدوده خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی رحمان زاده با اشاره به احصا مسائل و مشکلات محلات در سلسله برنامه های بازدید میدانی در سه شنبه های بدون خودرو گفت: طرح فوریتی نگهداشت شهر و دریافت درخواست شهروندان در جلسات ملاقات مردمی بر اساس تدابیر شهردار تهران مبنی بر کسب رضایت مندی شهروندان است و یکی از طرح های عمرانی منطقه بر اساس در خواست های شهروندان ، جمع آوری و بازسازی انهار قدیمی است.

وی افزود: بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهرهای جدید کتابی شکل تحت عنوان "کانیو" با محوریت بافت فرسوده در سطح محلات منطقه ۱۳ در حال اجراست و نظر سنجی های صورت گرفته حاکی از رضایت کامل شهروندان برای اجرای این طرح است.

شهردار منطقه۱۳ گفت: نهرهای فرسوده به عنوان یک تهدید محسوب می شود و علاوه بر اینکه منشاء تجمع جانوران موذی، بوی نامطبوع و انتشار آلودگی است در زمان وقوع بارندگی منجر به آبگرفتگی و نشست فاضلاب به منازل شهروندان می شود.

وی گفت: مزیت کانیو نسبت به نهر، نگهداری، نظافت و لایروبی آسان تر و کم هزینه تر است چرا که لجن و ضایعات کمتری در آنها جمع می شود و تنها آب باران در آن جاری می شود که در صورت انتقال صحیح آن از طریق کانال به خارج از محدوده شهری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، اهالی کوچه های جوانمردان و اخلاص واقع درخیابان شهید کلینی ناحیه یک با صدور نامه ای که به امضای ساکنان آن رسیده است، از مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳، شهردار ناحیه، رئیس اداره عمران و... به دلیل جمع آوری انهار قدیمی و تبدیل آنها به "کانیو" تجلیل و قدردانی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026105

وب گردی

وب گردی