80 درصد شهروندان  مخالف دستفروشی در مترو هستند

مشاور معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه تدبیر برای دستفروشی به ویژه در مترو باید همه‌جانبه باشد، گفت:‌ قرار نیست فعالیت دستفروشان سبب تضییع حقوق مسافران شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست مدیران شهری با دستفروشان در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) گفت: دستفروشان مردم و شهرداری سه ضلع موضوع دستفروشی به شمار می‌روند که امروز و تنها ضلع دستفروشان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری مسئولیت حمل و نقل آسان و ایمن شهروندان را در کمترین زمان از طریق مترو دارد و دستفروشی نباید مانعی در برابر این موضوع باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که 80 درصد شهروندان موافق دستفروشی نیستند و ناراضی هستند بنابر این تدبیر برای دستفروشی باید همه‌جانبه باشد.

پیرحسین‌لو گفت: مطرح کردن مشکلات دستفروشان تنها سبب پیدا کردن راه‌حل نمی‌شود و شرایط اقتصادی و محیطی نیز نتیجه آن دستفروشی شده و همه ما می‌دانیم که برخی از سر ناچاری دستفروشی می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ باید تدبیری کرد که شرایط نارضایتی مردم برطرف شود و راه‌حل‌های مناسب برای موضوع دستفروشی مدنظر قرار گیرد همچنین به این مسئله توجه داشت که ارائه غرفه به دستفروشان بدون در نظر گرفتن راهکارهای دیگر نه سبب کاهش دستفروشی نمی‌شود بلکه شاید افزایش آن را نیز به همراه داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بین دستفروش داخل واگن و دستفروش دستگاه‌ها باید تفاوت قائل شویم گفت: کسانی که در سکوهای مترو ایمنی مسافران را به خطر می‌اندازند نباید انتظار داشته باشند که به آنها اجازه بساط‌گستری دهیم. پیمانکاری شدن دستفروشی نیز راه‌حل مناسبی نیست و باید راهکارها همه‌جانبه باشد.

شهرداری مجری راهکارهای شورای شهر است

در ادامه محمدرضا جوادی‌یگانه معاون شهردار تهران تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری گوش دادن به حرف دستفروشان است و نه اینکه به تنهایی در این زمینه تصمیم گرفت.

وی گفت:‌ روز گذشته در شورای شهر به همراه اصناف صحبت‌هایی در مورد دستفروشی مطرح شد و وزارت مسکن و شهرداری باید راهکارهایی برای اختصاص مکان و اشتغال این افراد فراهم کنند.

پیرحسین‌لو گفت:‌ اینکه کودکی اینجا دستفروشی کند مناسب نیست چرا که استعداد این فرد باید در درس خواندن به کار گرفته شود و نباید به کار کودک بخندیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دستفروشان حقوق تضییع مسافران مترو شود،‌ گفت: قرار نیست فعالیت دستفروشان سبب تضییع حقوق مسافران شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: راه‌حل‌های ساده همچون ساماندهی و جمع‌آوری کردن دستفروشان یا رها کردن آنها مناسب نیست و نباید انتظار راهکارهای سریع باشیم.

وی تأکید کرد: شورای شهر باید راه‌حل به شهرداری ارائه دهد و ما مجری این راه‌حل‌ها خواهیم بود. پس دستفروشان به ما فرصت دهند تا تصمیماتی در این زمینه بگیریم ولی انتظار مجوز از برگزاری این جلسه برای دستفروشان نداشته باشیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026111

وب گردی

وب گردی