هزار و ۲۸۱ کانون فرهنگی در جشنواره ملی رویش شرکت کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: سه هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کل کشور وجود دارند که هزار و ۲۸۱ کانون در جشنواره شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در جشنواره ملی رویش که عصر امروز چهارشنبه 6 شهریورماه 98 اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بعد از مجموعه‌های علمی بیشترین تعداد را در میان تشکل‌های دانشجویی دارند. در حوزه کانون‌ها، سلایق و ذائقه‌های فرهنگی و اجتماعی را در تشکل‌ها شاهد هستیم، به همین منظور معمولاً اگر بخواهیم از‌ سرمایه‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاد کنیم، این کانون‌ها نقش پررنگی دارند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کل کشور وجود دارند که هزار و ۲۸۱ کانون در جشنواره شرکت کرده‌اند. در کنار بخش‌هایی که به نام کانون ثبت کرده‌اند، این امکان فراهم شده تا مجموعه‌های دیگر نیز بتوانند آثار خود را به صورت فردی و گروهی ثبت کنند. فرایند داوری این جشنواره پس‌ از ثبت آثار آغاز شد در نهایت برگزیدگان این اثر انتخاب شدند که در‌ نشست امروز نیز حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اساساً دانشگاه باید تمام اهتمام خود را به کار ببندد تا شاهد رونق کانون‌ها باشیم. اگر به جان‌بخشی و حیات دانشجویی اعتقاد داریم، یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند آن را محقق کند، کانون‌های فرهنگی هستند. کانون‌های فرهنگی هویت‌آفرین محسوب می‌شوند. هویت‌ها در حال حاضر‌ صورت واحد ندارند و مجموعه‌ها با هویت‌های مختلف، خود را تعریف می‌کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است افرادی که در این کانون‌ها فعال‌تر هستند، پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در خارج از جامعه هویت‌آفرین بوده و نقش‌آفرینی داشته باشند. در واقع فعالیت‌های دانشجویی ما را از انزوا نجات می‌دهد.

غفاری در پایان گفت: اگر بخواهیم تنوع را در زیست جهان دانشگاه معنا کنیم، می‌توان گفت پویایی و طروات آن از فعالیت‌های دانشجویان کسب خواهد شد‌. هر فرد که به‌صورت داوطلبانه وارد فعالیت می‌شود، باید دارای سعه صدر‌ باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026113

وب گردی

وب گردی