یکی از مهم‌ترین کارکردهای نهادهای مدنی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای نهادهای مدنی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که از جمله آنها می‌توان به انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشگاهی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرضا باقری قائم‌مقام وزیر علوم در هفتمین جشنواره ملی رویش که عصر امروز چهارشنبه 6 شهریورماه 98 اظهار کرد: کارکرد اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است؛ اما برای دانشجو محیط تجربه‌اندوزی‌ در حوزه آموزش و پژوهش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اواخر دهه ۷۰ کانون‌های دانشگاهی دانشگاه‌ها به طور خودجوش شکل گرفتند و امسال حدود ۲۰‌ سال از حیات آنها گذشته است. ۳ هزار کانون فعال و بالغ بر ۵ هزار دانشجو در این کانون‌ها مشغول به فعالیت هستند. کانون‌ها محل مناسبی برای فراگیری کار گروهی و دوستی‌هایی است که می‌تواند به عنوان سرمایه دانشجویان محسوب شود. چقدر خوب خواهد شد اگر فعالیت‌های کانون‌ها را در ۲۰ سال گذشته بررسی، چالش‌های آن را شناسایی و برای رفع‌شان تلاش کنیم‌.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای نهادهای مدنی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که از جمله آنها می‌توان به انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشگاهی اشاره کرد. نهادهای دانشجویی در ۲۰ سال گذشته متناسب با نیازهای جامعه شکل گرفته‌اند و ما نیز به عنوان متولیان آموزش عالی تلاش می‌کنیم شرایط لازم را برای این فعالیت‌ها را فراهم کرده و کمتر در این فعالیت‌ها مداخله کنیم.

وی بیان کرد: بنا داریم سایر نهادهای مردمی را در وزارت علوم شکل دهیم، یکی از آن‌ها بنیاد حامیان دانشگاه است که از افراد اندیشمند، خیرخواه و علاقه‌مند به توسعه علمی کشور تشکیل شده است.

باقری تاکید کرد: ما در دولت دهم و یازدهم ۶۵ بنیاد را پایه ریزی کرده‌ایم که همه آنها از افراد موثر و پایه گذار تشکیل شده بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1026117

وب گردی

وب گردی