فقر خطر ابتلا به بیماری های روانی را بالا می برد

مطالعات جدید دانشگاهی نشان داده است که بزرگ شدن در فقر خطر ابتلا به بیماری های روانی را درافراد دو برابر می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از Development and Psychopathology براساس یک مطالعه جدید که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده ، رشد در یک محله فقیرنشین شهری، شانس شما را در سنین میانسالی در بروز یک اختلال از طیف روانپزشکی نسبت به یک فرد متوسط، بیش از دو برابر افزایش می دهد.

محققان ، که بیش از سه دهه نزدیک به 4000 خانواده را مورد نظارت و بررسی قرار دادند، می گویند که این نتایج حاکی از آن است که مداخله از طریق سیاست های اجتماعی و سرمایه گذاری در بهسازی محلات، با مشاهده و نظارت بر رفتارهای کودکان آسیب پذیر در این اماکن و همچنین شناسایی افرادی که بیشترین نیاز به کمک را دارند، می تواند ضمن پایین آوردن هزینه های اجتماعی و شخصی مربوط به آنها، از ناتوان و بیمار شدن آنها در آینده پیشگیری کند.

«پاول دی هیستینگز»، استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس می گوید: پیام مهم این مطالعه در اینجاست که استرس ها و چالش های روزمره زندگی در جوامع ثروتمند یا فقیر میتواند میزان آسیب پذیری افراد را در آن جوامع تحت تاثیر قرار داده و یا تخمین بزند.

هستینگز توضیح می دهد که در حالی که عامل وراثت در بسیاری از بیماری ها از جمله اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و سایر اختلالات مربوط به روانپزشکی (مانند شکستن با واقعیت یا عقاید پوچ و توهمات )دخالت دارد اما مطالعه جدید شواهد روشنی ارائه می دهد مبنی بر این که عوامل محیطی که در کودکی تجربه شده اند در آینده افراد بسیار تأثیر می گذارند.

هنگامی که اختلالات طیف روان پریشی توسط خود افراد پذیرفته می شوند ، درمان آنها هم دشوارتر می شود که برای مثال می توان ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک جانبی) و بیماریهای مشابه را آورد. اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی نیز قطعا به بیماری های مزمنی تبدیل می شوند که نیاز به مراقبت ، مدیریت و نگهداری مداوم دارند.

کاهش این بیماری ها و افراد مبتلا به آنها، با بهبود شرایط برای کلیه خانواده های جوامع محروم اقتصادی و کار مستقیم با خانواده های کودکانی که رفتارهای پرخطر از خود نشان می دهند، می تواند کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشد و به طور قابل توجهی هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد.

این یافته ها نشان می دهد که مداخله در زندگی کودکان خردسالی که از این الگوهای پیچیده رفتارهای اجتماعی برخوردار هستند می تواند نتایج را در آینده آنها بهبود بخشد.

این مطالعه همچنین می تواند به بهبود تلاش ها برای پیش بینی ، شناسایی و جلوگیری از بیماری های جدی روانی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026120

وب گردی

وب گردی