قفل ترافیک سنگین بر جاده‌های وروردی مازندران

ترافیک جاده‌های مازندران امروز پنجشنبه و در آغاز تعطیلات پایان هفته بخاطر افزایش سفر مسافران به این استان سنگین است و در برخی محورهای مواصلاتی حرکت خودروها با کندی همراه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ترافیک در کندوان از مسیر جنوب به شمال در محدوده مکارود تا سه راهی مرزن آباد سنگین و سیاه بیشه تا ولی آباد نیمه سنگین و در باقی مسیر پر حجم گزارش شده است.

سید محسن هاشمی افزود:در حال حاضر ترافیک دیگر محور مواصلاتی مازندران در محور هراز، مسیر جنوب به شمال در منطقه تونل وانا ، پیچ پرن تا سه راهی چلاو سنگین است ، پلور تا آب اسک و گزنک تا بائیجان نیمه سنگین و در برخی مواقع سنگین است.

وی همچنین تردد خودرویی در محور سوادکوه در محدوده شهری زیراب و پل سفید را نیمه سنگین عنوان کرد و گفت: به دلیل مه گرفتگی در محدوده گدوگ لازم است که تردد خودروها در این محور با احتیاط انجام شود.

رئیس مدیریت راه راهداری مازندران گفت: در محور کیاسر و محورهای کناره استان نیز ترافیک پر حجم و روان بوده و رفته رفته به حجم ترافیکی افزوده می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه براساس گزارش های ترافیکی استان های تهران و البرز تعداد قابل توجه ای خودرو در حال حرکت به سمت مازندران هستند، افزود: پیش بینی می شود ساعات آینده مردم و مسافران در جاده های مازندران با ترافیک سنگین و کندی تردد مواجه شوند.

وی خروجی استان البرز و تهران به سمت مازندران را با ترافیک سنگین گزارش کرد و از مردم و مسافران خواست که برای تردد در محورهای مازندران حتما با تلفن گویای ۱۴۱ تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه های استان با خبر شوند.

هاشمیان همچنین تاکید کرد: بر اساس میزان حجم ورودی مسافران به استان و همزمانی با اخرین تعطیلات تابستان ، برای روز جمعه نیز ترافیک سنگین در محورهای مازندران به خصوص هراز و کندوان پیش بینی می شود.

پلیس راه کشور همچون هفته های گذشته محدودیت های ترافیکی را برای مازندران که استان پرسفر کشور به شمار می اید اعلام کرده است تا از این طریق بخشی از گره های ترافیک این مسیرها برطرف شود.

در برنامه محدودیت های ترافیکی پلیس راه آمده است: تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه تا ۲ بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

در این گزارش وضعیت تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ روز جمعه تا ۲ بامداد شنبه از مرزن آباد به سمت کرج را یک طرفه اعلام کرد.

البته پلیس راه مازندران برای محور هراز در روز جمعه محدودیت ترافیکی خودروهای سبک اعلام نکرد، اما گفت که در صورت بالا بودن حجم ترافیک در این محور امکان یکطرفه کردن ان وجوددارد.

هوای شهرها و محورهای مواصلاتی استان مازندران هم اکنون ابری همراه با بارش های پراکنده برای برخی مناطق است.

حدود ۱۱۰ کیلومتر از مسیرجاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1026142

وب گردی

وب گردی