آغاز برگزاری 2 آزمون دانش‌نامه تخصصی و فوق تخصصی از امروز

شصت‌وششمین دوره آزمون دانش‌نامه تخصصی و سی‌وسومین دوره آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی پزشکی امروز در دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شصت‌وششمین دوره آزمون کتبی دانش‌نامه تخصصی در رشته‌های تخصصی صبح امروز پنجشنبه هفتم شهریورماه ۹۸ در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود. داوطلبان از روز گذشته ۶ شهریور می‌توانستند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام و همچنین دریافت کارت ورود به جلسه خود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تعیین شد و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع داوطلبان رسید. نتایج آزمون کتبی تخصصی با توجه به شرح مندرج در برگه راهنمای توزیع کارت، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به صورت KFP/PMP/OSCE /MMI و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی یا مبتنی بر رایانه برگزار می‌شود.

تمام دستیارانی که طبق مقررات، واجد شرایط شرکت در آزمون گواهینامه سال جاری بوده و موفق به کسب قبولی در آزمون مذکور شده‌اند، به صورت مشروط، مجاز به شرکت در شصت‌وششمین دوره آزمون دانش‌نامه تخصصی شناخته می‌شوند. تمام دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت می‌کنند، باقی‌مانده دوره تحصیلی خود را باید در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود را ارائه دهند. اعلام رسمی قبولی در آزمون مذکور منوط به ارائه این گواهی خواهد بود.

افرادی که به آزمون گواهینامه تخصصی سال جاری معرفی نشده یا در آن شرکت نکرده‌اند، به عنوان مردود آزمون گواهینامه تخصصی شناخته شده و به همراه سایر مردودی‌های آزمون گواهینامه تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دانش‌نامه تخصصی سال جاری نیستند. همچنین آزمون دانش‌نامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانش‌نامه تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون کتبی و ۷۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی خواهد بود.

افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می‌شوند (نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰) به عنوان قبول‌شده آزمون کتبی دانش‌نامه تخصصی محسوب شده و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی دانش‌‌نامه تخصصی خواهند بود. جهت تعیین نفرات برتر، نمره آزمون کتبی دانش‌نامه تخصصی با ضریب ۲ و نمره آزمون شفاهی دانش‌نامه تخصصی با ضریب یک، با توجه به تبصره بند ب ماده ۶ محاسبه خواهد شد.

نحوه شرکت در آزمون شفاهی دانش‌نامه تخصصی به همراه مدارک لازم و هزینه ثبت‌نام در آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. نتایج نهایی آزمون دانش‌نامه تخصصی از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود. همچنین سی‌وسومین دوره آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی نیز امروز در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح شهر تهران به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

تمام داوطلبان لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۹۸ دوره دستیاری فوق تخصصی خود را به پایان برسانند. اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است در صورت عدم شرکت یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

تمام دستیاران شرکت‌کننده علاوه بر معرفی‌نامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تائید مدیر گروه ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش هستند. دستیارانی که در آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی شرکت می‌کنند، باید باقی مانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ‌التحصیلی را ارائه دهند.

نتایج آزمون کتبی فوق تخصصی با توجه به شرح مندرج در برگه راهنمای توزیع کارت، از طریق سایت مرکز سنجش اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی دانش‌نامه فوق تخصصی به صورت PMP یا OSCE و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی یا مبتنی بر رایانه برگزار می‌شود. آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه‌ای بوده (تعیین تعداد سؤالات با تشخیص هیئت ممتحنه مربوطه و تأیید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است.

در صورت قبولی در آزمون کتبی، داوطلب می‌تواند در آزمون شفاهی شرکت کند و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است. دستیاران رشته‌های فوق تخصصی معرفی‌شده توسط گروه‌های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026146

وب گردی

وب گردی