دوچرخه سواری به افزایش قدرت حافظه کمک می‌کند

نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود.

محققان تأکید می‌کنند، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و تحرک فیزیکی به میزان قابل توجهی می‌تواند قدرت حافظه در دهه شصت سالگی را حفظ کند. دانشمندان دانشگاه آیووا طی یک مطالعه جدید دریافتند، تنها کمی تحرک فیزیکی می‌تواند ریسک بروز زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

میشل ووس، نویسنده اصلی گفت: یکی از نتایج مثبت این مطالعه این است که افراد می‌توانند درباره مزایای فعالیت روزانه فکر کنند.

آمارها حکایت از آن دارد که تا سال 2050، از هر 85 نفر یک نفر مبتلا به آلزایمر خواهد بود؛ محققان دریافتند، مطالعه آنها نشان داد که داشتن عادات ناسالم، مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به زوال عقل را در حدود یک سوم افزایش می‌دهد.

محققان تأکید می‌کنند: مردم باید آگاه باشند که برای حفظ قدرت شناختی خود در سالمندی نیازی به شرکت در ماراتن ورزشی نیست؛ تحرک فیزیکی روزانه حتی اگر اندک باشد به حفظ قدرت مغز کمک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026149

وب گردی

وب گردی