ادامه پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل استقبال دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه تبریز گفت: به دلیل استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، امسال هم در این رشته پذیرش دانشجو داریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، باب‌الله حیاتی درباره جذب دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری اظهار کرد: همه ساله ۲۷ الی ۳۰ نفر ثبت نام کننده در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری داریم و امسال نیز به اندازه ۴۰ نفر از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام ظرفیت شده است.

وی افزود: تفکیک جنسیتی در این رشته وجود ندارد و ۶۰ درصد در دوره روزانه و ۴۰ درصد در دوره شبانه پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تبریز تأکید کرد: افرادی که برای پراکندن شایعه‌هایی مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل مورد استقبال واقع نشدن تلاش می‌کنند، دشمنان دوست‌نما هستند.

حیاتی اضافه کرد: برعکس شایعات، استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از سایر رشته‌های موجود در دانشگاه تبریز نیز بیشتر بوده و تعدادی از پذیرفته‌شدگان دارای مدرک کارشناسی رشته دیگری هستند که به دلیل علاقه به زبان و ادبیات ترکی، تحصیل مجدد را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: نبود فضای فیزیکی مناسب و کافی از جمله مشکلات گروه زبان و ادبیات ترکی به دلیل تازه تأسیس بودن این رشته بود که با درایت رئیس دانشگاه تبریز، فضای فیزیکی نیز اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود استادان زبان ترکی نیز از دیگر مشکلات این گروه بود که امسال مجوز تدریس چهار استاد زبان ترکی مدعو در این رشته را اخذ کرده‌ایم.

حیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به تازه تأسیس بودن رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، دانشجویان این رشته هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند و اولین دانش‌آموختگان آن شهریورماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026151

وب گردی

وب گردی