دانشگاه‌ها باید کمیته نظارتی داشته باشند/ لزوم  ایجاد تحول در دروس غیرمفید دانشگاه‌ها

استاد دانشگاه و قرآن گفت: بعضی از درس‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود متأسفانه مفید نیستند و در این رابطه باید تحول و تغییر اساسی صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) که صبح امروز پنج‌شنبه هفتم شهریورماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: هر دانشگاه باید کمیته نظارتی داشته باشد تا فعالیت‌های دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دهد. دانشگاه امام صادق (ع) با توجه به اینکه ۵ هزار فارغ‌التحصیل دارد باید فعالیت‌های دینی و قرانی آن بیش از گذشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد کم‌اهمیت شمردن مقوله نماز است، به طوری که نسل جدید ما نماز نمی‌خواند و در این رابطه باید دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه امام صادق (ع) فعالیت قابل توجهی را در سوق دادن قشر دانشگاهی به مقوله نماز انجام دهند.

این استاد دانشگاه و مفسر قرآن تصریح کرد: دانشگاه امام صادق (ع) می‌تواند بهتر از این وضعیتی که دارد،‌ باشد، به طوری که در این دانشگاه از ۵ هزار فارغ‌التحصیل، تنها ۲۰۰ طلبه آن فعال هستند که باید این تعداد خیلی بیشتر از این عدد باشد. آیا اساتید دانشگاهی به‌ویژه طلبه‌ها برای مقوله نماز در سر کلاس‌های دانشگاه صحبت می‌کنند؟ این‌ها همه مسائلی است که باید امروز در دانشگاه‌های ما اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: بعضی از درس‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود متأسفانه مفید نیست، به طوری که نه در آینده شغلی دانشجویان تأثیر دارد و نه در زندگی مشترکی که در آینده خواهند داشت که در این رابطه باید تحول و تغییر اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026187

وب گردی

وب گردی