نتایج نهایی آزمون دکتری فردا اعلام می‌شود + جزئیات

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون نهایی دوره دکتری (Ph.D)  نیمه متمرکز 98 دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی، فردا هشتم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون نهایی دکتری نیمه متمرکز سال جاری اظهار کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده، فهرست اسامی تعداد 22 هزار و 444 نفر پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون نهایی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز 98 دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی فردا جمعه 8 شهریور ماه روی سایت سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از تعداد 22 هزار و 444 نفر پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون، 9 هزار و 404 نفر زن و 13 هزار و 40 نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور باید برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه مذکور) ابتدا به سایت دانشگاه و موسسه مرکز قبولی مراجعه کنند. این اطلاعیه به همراه فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی روی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بدیهی است در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوطه، پذیرفته‌شدگان باید دوشنبه یازدهم یا سه شنبه دوازدهم شهریور 98 با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در بندهای (ب)، (ج) و (د) اطلاعیه، برای ثبت‌نام به دانشگاه و موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کرده‌اند و در ردیف معرفی شدگان برای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، چنانچه مشخصات آنان به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی اعلام شده است باید برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت‌نام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سایت اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

وی تشریح کرد: داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی هر سوالی که در زمینه آزمون این دانشگاه دارند را می‌توانند در بخش «ارتباط با ما» مندرج در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد سلامی قرار می‌گیرند، باید توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند. به عبارت دیگر مجاز نیستند در 2 محل قبول شده ثبت‌نام کنند، در غیراین صورت مطابق ضوابط با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند کارنامه‌ای تنظیم شده است. این کارنامه شامل اطلاعات لازم درباره نمره آزمون و مصاحبه، حد نصاب نمره اعلام شده از سوی موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کد رشته‌محل‌های معرفی شده برای مصاحبه است، به همین منظور می‌توانند تا دوشنبه 11 شهریور ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

توکلی در پایان گفت: این کارنامه برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا دوشنبه 11 شهریور روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی قابل دریافت خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026191

وب گردی

وب گردی