6 ماهه رشته جدید راه‌اندازی یا حذف می‌کنیم!

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نکته قابل توجه درباره دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که می‌تواند به راحتی طی 6 ماه یک رشته جدید راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد درباره آخرین آمار ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای پذیرش مهرماه اظهار کرد: گرچه امسال کاهش شدید دانشجویان را در تمام دانشگاه ها شاهد هستیم؛ اما دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل این‌که دانشگاه مهارتی است و رشته‌های این دانشگاه اشتغال‌پذیری مناسبی دارد، پذیرش مناسبی را داشتیم.

وی بیکاری را معضل خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: راه کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال، آموزش‌های مهارتی است که بیش از دو سوم این آموزش‌ها بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

امید با بیان این‌که اغلب رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، بازار کار مناسبی دارند، گفت: رشته‌های مختلفی در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند به سمت این رشته‌ها سوق یابند تا به اهداف‌شان برسند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مهمترین رکن آموزش‌های مهارتی و ظرفیت کافی برای پذیرش را داریم و مشکلی در این باره وجود ندارد. براساس سوابق تحصیلی، دانشجویان را جذب خواهیم کرد، به‌گونه‌ای که مدرک این دانشگاه در خارج از کشور نیز در درجه اعتبار بالایی است.

امید اضافه کرد: رشته‌هایی در دانشگاه داریم که به محض فارغ‌التحصیل شدن دانشجو، فرد می‌تواند مشغول به کار شود و افراد دیگر را نیز به‌کار بگیرد.

وی با بیان این‌که در دانشگاه جامع علمی کاربردی، رشته‌های تخصصی داریم تصریح کرد این رشته‌ها با بازار کاری که دارد، اشتغال تضمین شده‌ای برای فارغ التحصیلان رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه، شاغل هستند. تا دو سال پیش 20 درصد از دانش‌آموختگان در رشته‌های خود مشغول به کار بودند؛ اما امروز آمار به 38 درصد رسیده است.

وی انعطاف‌پذیری را یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: نکته قابل توجه درباره دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که می‌تواند به راحتی طی 6 ماه یک رشته جدید راه‌اندازی و به همین ترتیب رشته‌هایی که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند را حذف کند.

وی در پایان با بیان این‌که دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند، اضافه کرد: مطالبه‌گری دانشجو در دریافت خدمات آموزشی شایسته، کیفیت پایدار این دانشگاه را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026195

وب گردی

وب گردی