شایستگی  واحد مرودشت در راه‌اندازی مقطع دکتری ۲ رشته ورزشی

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد مرودشت قابلیت و شایستگی راه‌اندازی رشته‌های فیزیولوژی و مدیریت ورزشی در مقطع دکتری را دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، کمال جوانمرد در بازدید از آزمایشگاه‌های علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: با وجود امکانات کم‌نظیر ورزشی و استاندارد، زیرساخت‌ها و هیئت علمی خوب با مدارج استادیار و دانشیار و با توجه به اینکه واحد مرودشت در رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی و سالن‌های بسیار خوب استاندارد ورزشی برخوردار است.

وی افزود: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد گسترش تحصیلات تکمیلی را دنبال می‌کند و واحد مرودشت اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی در گرایش‌های مختلف فعالیت دارد، شایستگی و قابلیت لازم را برای راه‌اندازی دو رشته فیزیولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی در مقطع دکترای تخصصی دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های لازم برای ارتقای ورزش منطقه و استان فارس، شرایط راه‌اندازی و تصویب این دو رشته از نیمسال اول سال ۹۹-۹۸ فراهم شود.

سیدابراهیم حسینی نیز با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مرودشت بیان کرد: همکاری‌ها و مساعدت‌های همه‌جانبه اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد که ما امروز میزبان مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور باشیم.

وی درباره بازدید مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از آزمایشگاه‌های تخصصی علوم ورزشی واحد مرودشت افزود: به لحاظ وجود امکانات و تجهیزات ورزشی کاملاً استاندارد و پیشرفته در آزمایشگاه‌های حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دوره‌های دکتری تربیت‌بدنی در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه دولتی تهران، دانشگاه دولتی شیراز و دانشگاه‌های دولتی دیگر، برای انجام رساله تحقیقاتی خود در مقطع دکترا از امکانات آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ادامه داد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و همچنین وجود استادان برجسته در مراتب استادیاری و دانشیاری و بالاتر، انتظار داریم به‌منظور ارتقای سطح ورزش منطقه و استان و پاسخ به درخواست‌های مکرر فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی در سطح استان و در سطح کشور و حتی کشورهای همجوار در حوزه خلیج همیشه فارس و همسایگان شرقی و غربی مسئولان سازمان مرکزی کمک کنند که بتوانیم از همین مهر ماه امسال در مقطع دکترای فیزیولوژی ورزش و مدیریت ورزشی دانشجو بپذیریم.

در ادامه قباد حسن‌پور مدیرکل ورزش و تربیت‌بدنی واحد مرودشت عنوان کرد: آزمایشگاه‌های تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در دو بخش انسانی و حیوانی با امکانات مدرن و پیشرفته فعال است، در بخش حیوانی ما خانه حیوانات داریم که آنجا همه کارها و پروژه‌های تحقیقاتی مربوط به فیزیولوژی ورزشی در مقطع دکتری و ارشد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش انسانی نیز ما تجهیزات آزمایشگاهی خوبی برای ارائه به محققان حیطه علوم ورزشی داریم و تمام تجهیزات اندازه‌گیری، تست‌های مختلف ورزشی و تحقیقاتی و پژوهشی به صورت جامع و متمرکز وجود دارد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود، در زمینه بسط و گسترش و راه‌اندازی رشته‌های فیزیولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی در مقطع دکتری اقدامات لازم را فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026222

وب گردی

وب گردی