مراسم گرامیداشت یاد آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق( ع) برگزار شد

اولین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه امام صادق( ع) با عنوان گرامیداشت یاد آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام، با عنوان «گرامیداشت یاد آیت‌الله مهدوی کنی» در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای کشور مفید نیستند

در این مراسم که قریب 2 هزار نفر از دانش‌آموختگان ادوار دانشگاه حضور داشتند، حجت الاسلام قرائتی استاد قرآن و تفسیر و تبلیغ، در سخنانی وظیفه دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را تبلیغ قرآن و معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام دانست و با اشاره به نیاز جامعه به بیان معارف قرآنی از دانش‌اموختگان این دانشگاه خواست تا تبلیغ را مهم‌ترین دغدغه و محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام قرائتی تعطیلی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را آفت بزرگی برای کشور دانست و گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای کشور مفید نیستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نماینده ولی فقیه در هر مرکز نظامی و دانشگاهی وجود دارد ولی چرا این‌ نمایندگان در آموزش و پرورش وجود ندارند؟

وی ادامه داد: باید کلاس‌های معارفی برای هر یک از رشته‌ها و دروس دانشگاهی تشکیل شود.

حجت الاسلام قرائتی گفت: دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و سایر مراکز حوزوی و علمی نباید به وضع موجود اکتفا کنند.‌ هیچگاه فکر نکنید به آخر خط رسیده‌اید.

وی با بیان اینکه وضع نماز در کشور خوب نبست، اظهار کرد: شما برای نماز چه کردید؟ آیا چند دقیقه برای نماز در کلاس درس صحبت کرده‌اید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قبولی اعمال وابسته به نماز و قبولی نماز وابسته به زکات است، یادآور شد: برای حج و وقف و غیره ساختمان‌های آنچنانی وجود دارد ولی برای زکات، یک اتاق کوچک هم در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آخوندهایی که عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها شدند، باختند. باید مثل آیت الله مهدوی کنی‌ها و آیت الله انواری‌ها خود را وقف دین کنید و تا آخر عمرتان با اخلاص کار کنید.

باید تلاش کنیم اهداف آیت الله مهدوی‌کنی در تاسیس دانشگاه امام صادق تحقق یابد

حجت الاسلام «سید مصطفی میرلوحی» رئیس هیئت مؤسس کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام هم در این مراسم با اشاره به اهداف تشکیل دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی هدف از تشکیل دانشگاه امام صادق را تولید علوم انسانی اسلامی و مقابله با مشکلات کشور می‌دانستند و همه همّ و غم خود را این امور قرار دادند.

عضو هیئت أمناء‌ جامعه الامام الصادق علیه‌السلام افزود: آیت الله مهدوی کنی می‌گفتند در دوران مبارزه و زمانی که در زندان های رژیم طاغوت بودیم می‌گفتیم اگر نهضت پیروز شد، دانشگاهی تاسیس خواهیم کرد که بالاتر از الازهر باشد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی با خون دل بسیاری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را تاسیس کرد و این دانشگاه منشا تحولات فراوان برای نظام جمهوری اسلامی شده است.

حجت الاسلام میرلوحی تاکید کرد: هرچقدر همت داریم باید به کار گیریم تا اهداف آیت الله مهدوی کنی در تاسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تحقق یابد.

تلاش داریم قطب‌های علمی به منظور تدوین هندسه حکمرانی در دولت انقلاب اسلامی در دانشگاه امام صادق تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین حسین علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام دیگر سخنران این گردهمایی بزرگ بود.

سعدی با بیان اینکه تحول علوم انسانی و تربیت نیرو و کادر برای نظام جمهوری اسلامی دو خواسته مقام معظم رهبری از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در گام دوم انقلاب است، گفت: تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی یکی از الزامات تشکیل دولت اسلامی است.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام افزود: اتصال دانش آموختگان به دانشگاه امام صادق علیه‌السلام یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که گردهمایی بزرگ امروز در همین راستا است.

وی ادامه داد: تلاش داریم قطب های علمی به منظور تدوین هندسه حکمرانی در دولت انقلاب اسلامی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تشکیل شود که فعال شدن هیات امنای دانش آموختگان این دانشگاه در همین راستا دنبال می شود.

سعدی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری‌های علمی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله رونق تولید در خدمت مردم باشیم و در این حوزه نیز بتوانیم به دولت کمک کنیم.

هدف از تشکیل کانون دانش‌ آموختگان دانشگاه امام صادق تاثیر گذاری دانشجویان در راستای اجرای بیانیه گام دوم است

خواجه سروی مدیرعامل کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام هم در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان این دانشگاه گفت: یکی از بندهای راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به هیئت أمنا جامعه الامام الصادق علیه‌السلام، ارتباط علمی فارغ‌التحصیلان با دانشگاه و استفاده از توان آنها را از راهبردهای مهم دانشگاه دانسته‌اند.

وی افزود: در راستای هم افزایی و تاکید مقام معظم رهبری از سال ۹۵ مقدمات تاسیس کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام فراهم شد. به طوری که جمعی از فارغ‌التحصیلان مجوز تاسیس کانون را از وزارت کشور دریافت کردند.

مدیرعامل کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تصریح کرد: کانون فارغ‌التحصیلان که از دانش‌آموختگان تشکیل شده یک تشکیلات اجتماعی و فرهنگی است که در این کانون از توان دانش‌ آموختگان برای کمک به اداره بهتر کشور و تقویت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: از زمان تاسیس این دانشگاه تا کنون ۳۱ دوره فارغ‌التحصیل از این دانشگاه مدرک گرفته‌اند و از آنجایی که همه آنها با توجه به تخصص و توانی که دارند استفاده از آنها در اداره کشور بسیار مؤثر است که در این رابطه باید بگویم هدف از تشکیل کانون دانش‌ آموختگان تاثیر گذاری دانشجویان در راستای اجرای بیانیه گام دوم است.

رونمایی از کتاب «فصل چیدن میوه‌های رسیده» و قرائت بیانیه پایانی

در این گردهمایی دکتر حسام‌الدین آشنا، محمد باقر خرمشاد، حجت الاسلام الویری، محمدهادی زاهدی وفا و هادی طحان نظیف نظرات خود را در حوزه‌های تخصصی خود بیان داشتند.

در پایان مراسم سید محمد حسینی بیانیه پایانی اولین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را قرائت کرد.

در این مراسم هم‌چنین از کتاب «فصل چیدن میوه‌های رسیده» خاطرات ۴۰ شهید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026228

وب گردی

وب گردی