مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در نهم شهریور

«اصلاح آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی، به تعویق افتادن آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام نتایج کنکور دکتری 98» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در نهم شهریورماه به شرح زیر است:

شیر نفت؛ دانشگاه‌های دولتی را به دانشگاه نسل‌سوم نمی‌رساند

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این عنوان روزنامه فرهیختگان، بر تغییر زیست‌بوم دانشگاه‌ها تاکید کرده است. وی در این باره گفت: امسال برخی دانشگاه‌های دولتی تا 700 هزار تومان هم پرداختی به دانشجویان داشتند، این به معنی خیانت است؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی چنین فضایی ندارد و چون این دانشگاه به شیر نفت وابسته نبود، برای دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت فناوری از نان شب هم واجب‌تر است. برای همه روسای واحدها در همه استان‌ها جلساتی داشتیم تا به سمت دانشگاه فناور حرکت کنیم و در این سفر در تمام واحدها استقبالی از بحث دانشگاه فناور دیدم که لذت‌بخش بود.

اثرگذاری اجتماعی باعث حضور ۶۰هزار نفر در هیئت شده است

این عنوان روزنامه فرهیختگان با اعضای هیئت دانشجویی الزهرا(س) و دانشگاه شریف گفت‌و‌گو کرده‌ است. محمدجواد محمدزاده، دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته MBA درباره اثرگذاری اجتماعی دانشگاه و هیئت دانشجویی گفت: درباره بحث رویکرد اجتماعی هیئت و رسیدن به مخاطب 60 هزار نفری باید بگویم درحقیقت تصمیم‌گیری‌های هیئت ما از آنجایی که کاملا از دل بدنه دانشجویی و مردمی بیرون آمده، بالطبع مورد پسند مردم نیز قرار می‌گیرد. حرکتی که هیئت الزهرا(س) شروع کرده، مانند این است که بگوییم از قم می‌خواهیم به مشهد برویم که بالطبع یک مسیر کلی وجود دارد و یک مسیر فرعی، که مسیر کلی هیئت همان بحث مقاومت است و مسیرهای جزئی نیز همان موضوعاتی است که شما عنوان کردید؛ مانند موضوعات خودکشی، آسیب‌های اجتماعی و... که خب، در مسیرهای جزئی مشکلاتی وجود دارد ولی ما حلقه دوستی اعضای هیئت الزهرا(س) را به‌عنوان فرصتی می‌دانیم که می‌توان از این طریق در مسیرهای جزئی اثرگذاری کرد.

اصلاح آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این عنوان روزنامه فرهیختگان عنوان کرد: قصد داریم فعالیت در حوزه‌های یادشده را در آیین‌نامه اصلاحی، پررنگ‌تر ببینیم. در این راستا پیشنهادهایی به صورت موردی و مصداقی در برخی رشته‌ها مثل؛ مهندسی شیمی، معماری و طراحی صنعتی ارائه شده است تا بتوانیم امتیازات ویژه‌ای را برای اعضای هیئت‌علمی فعال در این حوزه‌ها لحاظ کنیم.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در نهم شهریورماه به شرح زیر است:

نتایج کنکور دکتری 98 اعلام شد

این عنوان روزنامه آفرینش، از اعلام خبر نتایج کنکور دکتری 98 حکایت دارد، بر اساس این عنوان فهرست اسامی 22 هزار و 444 نفر پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری (نیمه متمرکز سال 98) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه 7 شهریورماه 98 در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش به تعویق افتاد

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در این عنوان روزنامه آفرینش گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال 18 هزار و 39 نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود و ظاهراً به دلایلی اواخر شهریور موکول شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026254

وب گردی

وب گردی