سن اعتیاد پایین آمده است

جانشین معاونت اجتماعی ناجا گفت: سن اعتیاد مقداری پایین آمده است. علیرغم اقدامات و تلاش های صورت گرفته هنوز به نقطه درست و مطمئن نرسیده ایم و بعضا دانش آموزانی دستگیر می‌شوند که خطرناک هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی پرسشگر، سردار ابراهیم کریمی در برنامه دیشب پرسشگر که با موضوع «آسیب های اجتماعی در مدارس» روی آنتن سیما رفت، با بیان اینکه از منظر پلیس اگر آسیب های اجتماعی توسط دستگاه‌های مربوط کنترل نشود سرریز آن به کارهای سلبی و پلیسی می رسد که چندان هم خوشایند نیست، بیان کرد: آسیب های اجتماعی در شهرها و استان هاو مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت هستند اما آنچه مسلم است این است که در آموزش و پرورش باید بیشتر به آموزش مهارت های اجتماعی و زندگی پرداخته شود.

وی ادامه داد: سن اعتیاد مقداری پایین آمده است. سن مصرف تفننی سیگار ۱۴ تا ۱۵ سال است اما اگر ا عتیاد باشد به ۱۷ تا ۱۸ سال می‌رسد. علیرغم اقدامات و تلاش های صورت گرفته هنوز به نقطه درست و مطمئن نرسیده ایم و بعضا دانش آموزانی دستگیر می‌شوند که خطرناک هستند.

کریمی با بیان اینکه اعتیاد، مشکلات دوستیابی و همباشی ها، از جمله آسیب های اجتماعی در سنین نوجوانی هستند، گفت: مباحثی چون آموزش دینی و نهادینه سازی رفتارهایی در دانش آموزان به عنوان کنشگران اجتماعی مطلوب هنوز جای به کار دارد. سنین آموزش برخی مباحث در مقاطع مختلف نیازمند بازنگری است و برنامه های طراحی شده باید به اجتماع نزدیکتر باشد.

وی افزود: فضای مجازی هم هست. جوانان ما باید شناخت جامعی پیدا کنند تا کمتر آسیب ببینند. لازم است تولید محتوا در آموزش و پرورش در این حیطه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین معاون اجتماعی ناجا درباره رشد آسیب های اجتماعی در جامعه دانش آموزی گفت: آسیب ها رشد دارد اما به نسبت جامعه نیست و کنترل شده تر است. این رشد، آهسته است نه آنقدر شدید که وضعیت اضطراری را رقم بزند. البته وضعیت خطرناک است زیرا انتظار نداریم کودکان و نوجوانان در این عرصه وارد شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود آمارهایی درباره مصرف سیگار در حدود ۴۸ درصد پسرها در تهران گفت: این آمار کاملا اشتباه است. این آمار یعنی اینکه از هر دو دانش آموز باید یکی سیگاری باشد، در حالی که ما چنین آماری را نمی بینیم. به نظر می‌رسد مصرف سیگار باید در سطح خیلی پایین تری باشد.

وی درباره وصعیت مشاور در مدارس نیز گفت: همه ۱۴ میلیون دانش آموز نیازمند مشاور نیستند و باید پیشگیری و آموزش انجام شود تا فرد نیازمند مشاور نشود. برنامه های مشترکی با آموزش و پرورش داریم. 4 هزار مربی فعال آموزش همگانی داریم که روی مباحث پیشگیرانه کار می کنند و بخش عمده ای از آنها در آموزش و پرورش و مدارس هم فعالیت می کنند. تلاش می کنیم اجازه ندهیم یک آسیب به مرحله ارتکاب جرم و مراحل بعدی برسد.

وی با بیان اینکه تقریبا به همه مدارس در موضوعات مختلف سر می زنیم گفت: مربیان در استان ها توزیع شدند و بر اساس برنامه به آموزش و پرورش مراجعه می کنند. شش موضوع را استخراج کردیم که یکی از آنها نزاع و درگیری است. واحدهای آموزش همگانی وظیفه سرکشی به مدارس دارند. بر اساس تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، عمل می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026270

وب گردی

وب گردی