مهارت در سنجش دانشجویان فراموش شده/ آزمون‌های عملی دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با تاکید بر اصلاح معیار‌های سنجش دانشجویان در آزمون‌ها گفت: مهارت دانشجویان از طریق آزمون‌های عملی ارزیابی می‌شود، در همین راستا دانشگاه‌ها باید علاوه بر توجه بیشتر به آزمون‌های عملی، در راستای افزایش آن بکوشند.

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بر اصلاح معیار‌های سنجش دانشجویان در آزمون‌ها تاکید و اظهار کرد: این فرآیند باید در کنکور و آزمون‌های دانشگاه‌ها اصلاح شود، همچنین انتقال مهارت به آنان نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهارت دانشجویان از طریق آزمون‌های عملی ارزیابی می‌شود، در همین راستا دانشگاه‌ها باید علاوه بر توجه بیشتر به آزمون‌های عملی، در راستای افزایش آن بکوشند. در این صورت کیفیت علمی و عملی فارغ‌التحصیلان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌های مهارتی از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند،‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز دانشجویان خود را از دوره آموزش متوسطه کارودانش و فنی‌و حرفه‌ای پذیرش می‌کنند. به عنوان مثال فردی که سه سال در رشته آی تی هنرستان درس خوانده است،‌ در دانشگاه نیز دو سال در مقطع کاردانی همین رشته درس می‌خواند.

وی بیان کرد:‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه آزمون نظری برگزار می‌کند،‌ این آزمون بدان معنا نیست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان غیرمرتبط با ماموریت خود را پذیرش خواهد کرد، اتفاقاً برعکس حدود 90 درصد فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه فنی‌وحرفه‌ای وارد این دانشگاه می‌شوند؛ اما لازم است معیار‌های سنجش دانشجویان در آزمون‌ها نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026271

وب گردی

وب گردی